زیرمعیارهای معیار نتایج مشتریان
۶a. برداشتها
۶b. شاخصهای عملکردی (پورآقا و ابراهیمیجمارانی، ۱۳۹۲، ۴۲-۴۱).
۶a. برداشتها
این شاخصها برداشتهای مشتریان از سازمان هستند. که میتوانند از طریق منابع مختلفی از جمله بررسیها، گروههای متمرکز، رتبه بندی، تقدیرها و شکایت بدست آیند.
این برداشتها باید از منظر مشتریان، درک روشنی از اثربخشی جاریسازی و دستاوردهای استراتژیک و خطمشیهای پشتیبان و فرایندهای مرتبط با مشتریان سازمان ارائه کنند.
سنجهها میتواند شامل برداشتهایی از موارد زیر باشد:
شهرت و تصویر سازمان
ارزش محصول و خدمت
تحویل محصول و خدمت
خدمت، روابط و پشتیبانی مشتری
وفاداری و تعامل مشتری
۶b. شاخصهای عملکردی
اینها سنجههای درونی هستند که توسط سازمان به منظور پایش، درک، پیشبینی و بهبود عملکرد سازمان و پیشبینی تأثیر آنها بر برداشتهای مشتریانشان، مورد استفاده قرار میگیرند.
این شاخصها باید درک روشنی از جاریسازی و تأثیر استراتژی و خطمشیهای پشتیبان و فرایندهای مرتبط با مشتریان سازمان ارائه کنند.
سنجهها میتواند شامل شاخصهای عملکردی بر پایه زیر باشند:
تحویل محصول و خدمت
خدمت، روابط و پشتیبانی مشتری
رسیدگی به شکایات
مشارکت مشتریان و شرکاء در طراحی محصولات، فرایندها و غیره (پورآقا و ابراهیمیجمارانی، ۱۳۹۲، ۴۳).
نتایج کارکنان
زیرمعیارهای معیار نتایج کارکنان
۷a. برداشتها
۷a. شاخصهای عملکردی (پورآقا و ابراهیمیجمارانی، ۱۳۹۲، ۴۳).
۷a. برداشتها
این شاخصها برداشتهای کارکنان از سازمان هستند که میتوانند از طریق منابع مختلفی از جمله بررسیها، گروههای متمرکز، مصاحبهها، ارزیابیهای ساخت یافته، بدست آیند.
این برداشتها باید از منظر کارکنان، درک روشنی از اثربخشی جاریسازی و دستاوردهای استراتژی و خطمشیهای پشتیبان و فرایندهای مرتبط با کارکنان سازمان ارائه کنند.
سنجهها میتواند شامل برداشتهایی از موارد زیر باشد:
رضایت، مشارکت و ترغیب
انگیزش و توانمندسازی
رهبری و هدایت
شایستگی و مدیریت عملکرد
توسعه آموزش و کارراهه
ارتباطات اثربخش
فرم در حال بارگذاری ...