وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی تأثیر مدیریت استعداد راهبردی بر عملکرد و تعهد سازمانی- قسمت ۲۲

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۲۴

 

به‌کارگیری نظام‌مند نیروهای مستعد موجب شده مهارت‌های فردی بسیاری از کارکنان افزایش یابد.

 

 

 

۲۵

 

توانمندی فکری بالای افراد مستعد موجب شده بسیاری از نیازهای شرکت در حوزه‌ی خلاقیت و ایده پردازی برآورده شود.

 

 

 

۲۶

 

شرکت ما به دلیل برخورداری از افراد مستعد، از ظرفیت هوشمندی و حل مسئله‌ی بالایی برخوردار است.

 

 

 

۲۷

 

شرکت ما به دلیل برخورداری از افراد مستعد از ظرفیت مهارت‌های ارتباطی و هوش عاطفی بالایی برخوردار است.

 

 

 

۲۸

 

شرکت ما به دلیل همکاری افراد مستعد، به سطح مطلوبی از توانمند‌ی‌های مدیریت و رهبری دست‌یافته است

 

 

 

۳-۱۱) شیوه‌ی تجزیه‌وتحلیل داده‌ها
در پژوهش حاضر، ابتدا از آمار توصیفی برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها استفاده‌شده است. بدین‌صورت که پس از استخراج داده‌های پرسشنامه، ابتدا جهت بررسی‌های جمعیت‌شناختی از روش‌های توصیفی در مورد متغیرهای موردمطالعه و نرم‌افزارهای SPSS19، Word و Excel استفاده‌شده است. سپس برای بررسی و پاسخگویی به هر یک از سؤالات پژوهش و اینکه رابطه‌ی متغیرها معلوم شود از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار WarpPLS4 استفاده‌شده است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۳-۱۲) شیوه‌ی محاسبه و معرفی نرم‌افزار
در مطالعات حوزه‌ی علوم انسانی و اجتماعی، تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش طبق فرایندی با قالب کلی مشخص و یکسان صورت می‌پذیرد که مرتبط با آن روش‌های تحلیل آماری متعددی تابه‌حال معرفی‌شده است. مدل‌سازی معادلات ساختاری یکی از انواع روش‌های آماری است که ابزاری در دست محققین جهت بررسی ارتباطات میان چندین متغیر در یک مدل فراهم می‌سازد. قدرت این تکنیک در توسعه‌ی نظریه‌ها باعث کاربرد وسیع آن در علوم مختلف از قبیل بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک و سیستم‌های اطلاعاتی شده است (Hair, Hult, Ringle & Sarstedt, 2013). بدین منظور برای بررسی رابطه‌ی بین متغیرها از مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار WarpPLS4 استفاده‌شده است.
آشکارترین معیار انتخاب روش PLS برای تحلیل داده‌هاست. فرایند انجام تحلیل داده‌ها درروش PLS و نرم‌افزارهای مربوطه مثل WarpPLS به‌گونه‌ای طراحی ‌شده است که حساسیت به حجم نمونه‌ها به حداقل می‌رسد. درواقع نسل اول مدل‌سازی معادلات ساختاری که با نرم‌افزارهایی مثل Lisrel، EQS و AMOS اجرا می‌شدند، نیاز به تعداد نمونه‌ی زیاد داشتند. به‌طور نمونه بوسما و موگلاند[۷۹] تعداد ۲۰۰ به بالا را برای اجرای مدل‌های معادلات ساختاری توسط این نرم‌افزارها مناسب می‌دانند. درحالی‌که PLS توان اجرای مدل با تعداد نمونه‌ی خیلی کمتر را دارد. به همین ترتیب نرمال بودن توزیع داده‌ها نیز مانعی برای استفاده از PLS محسوب نمی‌شود. درحالی‌که یکی از پیش‌شرط‌های استفاده از روش‌های نسل دوم مثل AMOS و Lisrel، نرمال بودن توزیع داده‌هاست (داوری و رضازاده، ۱۳۹۳).
فصل چهارم
تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش
۴-۱) مقدمه
یکی از مراحل روش علمی پژوهش، تجزیه‌وتحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده است. پژوهشگر پس‌ازاینکه روش پژوهش خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب، داده‌های موردنیاز را برای آزمون فرضیه‌های خود جمع‌ آوری نمود، نوبت آن فرامی‌رسد که با بهره‌گیری از تکنیک‌های آماری مناسبی که با روش پژوهش، نوع متغیرها و … سازگاری دارد، داده‌های جمع‌ آوری‌شده را دسته‌بندی و تجزیه‌وتحلیل نماید و درنهایت فرضیه‌هایی را که تا این مرحله او را در تحقیق هدایت کرده‌اند در بوته‌ی آزمون قرار دهد و تکلیف آن‌ ها را روشن سازد و سرانجام بتواند پاسخی برای پرسشی که پژوهش در تلاش برای رسیدن به آن است بیابد (خاکی، ۱۳۸۲: ۳۰۴-۳۰۳). در این فصل، با بهره گرفتن از روش­های مختلف آمار توصیفی و آمار استنباطی و به کمک نرم­افزار WarpPLS4، به تجزیه‌وتحلیل داده ­های حاصل از پرسشنامه پرداخته و سعی می­ شود تا نتایج حاصل از آن به‌صورت خلاصه و به همراه جداول مربوطه ارائه شود و با توجه به جداول ارائه‌شده تحلیل­های لازم انجام شود.
مطالب این فصل در دو بخش به شرح ذیل ارائه گردیده است:
آمار توصیفی: در این بخش متغیرهای جمعیت‌شناختی پاسخ‌دهندگان شامل: سن، جنسیت، میزان تحصیلات، سابقه‌ی کار، نوع استخدام و پست سازمانی موردبررسی قرار گرفته‌اند.
آمار استنباطی: در قسمت آمار استنباطی به‌منظور بررسی فرضیه‌های پژوهش، به تحلیل مدل اندازه‌گیری، تحلیل مدل ساختاری، بررسی ضرایب مسیر و ارزیابی شاخص‌های نیکویی برازش پرداخته می‌شود.
۴-۲) تجزیه‌وتحلیل توصیفی داده ­ها
در این بخش با بهره گرفتن از جداول و نمودارها، به تجزیه‌وتحلیل توصیفی داده ­ها پرداخته و ویژگی­های جمعیت‌شناختی نمونه موردبررسی قرار خواهند گرفت.
۴-۲-۱) آمار توصیفی متغیرهای جمعیت‌شناسی
معمولاً برای شناخت نمونه‌ی آماری (پاسخ‌دهندگان پژوهش)، متغیرهای جمعیت‌شناختی با بهره گرفتن از قسمت الف پرسشنامه موردبررسی قرار می­گیرند. لذا در این بخش، به بررسی توزیع نمونه‌ی آماری (فراوانی و درصد فراوانی) از حیث متغیرهایی چون سن، جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه‌ی کار، نوع استخدام و پست سازمانی پرداخته می‌شود.
اطلاعات به‌دست‌آمده در مورد ویژگی­های جمعیت‌شناختی افراد به شرح ذیل می‌باشد:
۴-۲-۱-۱) توزیع فراوانی نمونه ازنظر جنسیت
جدول (۴-۱) توزیع فراوانی نمونه‌ی آماری را ازنظر جنسیت نشان می‌دهد:
جدول (۴-۱): توزیع فراوانی نمونه ازنظر جنسیت

 

 

جنسیت

 

فراوانی

 

درصد فراوانی


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی خلاقیت دانش آموزان با نگرشهای فرزند پروری والدین در مدارس مقطع راهنمائی ۱۴۰ص- قسمت ۴۰جایگاه کارشناس (خبره) از دیدگاه فقه و حقوق موضوعه- قسمت ۱۳ »
 
مداحی های محرم