وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت پرسنلی(مطالعه موردی دانشگاه قم)- قسمت ۱۰

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

افزایش استفاده از روش های نوین آموزشی
اصلاح و به روزرسانی رشته ها و برنامه های درسی بر اساس نیازهای جامعه
ایجاد رشته ها و گرایش های جدید با در نظر گرفتن نیازهای جامعه
برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مورد نیاز سایر دستگاه های اجرایی استان
ارتقاء جایگاه و رتبه علمی دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
هدایت پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای نیازهای جامعه
بهبود نظام ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی افزایش مداوم توانمندی های حرفه ای، آموزشی و اعضای هیأت علمی
۲-۷-۴. اهداف کلان بخش پژوهش
بسط و گسترش فضای پژوهشی در بین اعضای هیئت علمی
تقویت و توسعه پژوهش های چند رشته ای و بین رشته ای اعضای هیات علمی
افزایش برگزاری دوره های آموزشی جدید مشترک با مراکز علمی معتبر بین المللی
انتشار و توسعه مجلات با نمایه های معتبر علمی با استاندارد جهانی
افزایش تولیدات علمی
هدایت پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای نیازهای جامعه
تقویت پژوهشکده ها، مراکز کارآفرینی، رشد و پارک های فناوری دانشگاه
بهبود نظام ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی افزایش مداوم توانمندی های حرفه ای و پژوهشی اعضای هیأت علمی
۳-۷-۴. اهداف کلان بخش مالی
توسعه منابع مالی و اعتباری پایدار
استقرار بودجه ریزی عملیاتی
تقویت بودجه پژوهش از درامد های اختصاصی
افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه )آموزشی و پژوهشی(
صرفه جویی در هزینه ها و افزایش جذب کمکهای مالی
۸-۴. تعیین جنبه های مدل ارزیابی امتیاز کارت متوازن :
همان طور که در بخش پیشین تحقیق اشاره شد مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) با اندکی تغییرات نسبت به مدل پایه کاپلان و نورتون می تواند برای ارزیابی مؤسسات آموزشی مثل آموزش و پرورش و یا آموزش عالی مناسب باشد. هر چهار منظری که توسط کاپلان و نورتون طراحی شده بود با اندکی تغییرات در اینجا کاربرد دارد بعلاوه دو منظر مهم دیگر به نام های منظر معلمان /کارکنان و منظر جامعه نیز به آن اضافه شده است.
دانلود پایان نامه
مالی
رشد و نوآوری
فرایند داخلی
فراگیران
شکل ۱-۴. نمودار چشم انداز استراتژی
۱-۸-۴. فراگیران
دانشجویان به عنوان مشتری اصلی دانشگاه محسوب می شوند .که به همه دانشجویان دوره های مختلف روزانه، شبانه و پردیس دانشگاهی اطلاق می شود. در واقع منظر فراگیران همان نقش منظر مشتری درمدل مرجع کاپلان و نورتن را دارد.
۲-۸-۴. مالی
از آنجا که موضوعات صرف مالی به معنای سودآوری و درآمد پولی در آموزش و پرورش مورد هدف نبوده و اهمیت کمتری دارد، لذا به نظر می رسد عبارت ” بهره وری ” با توجه به کارکرد آن مناسب باشد که در واقع همان نقش منظرمالی در مدل مرجع را ایفا می کند.
۳-۸-۴. فرایند داخلی:
فرایند ها و قوانینی که شامل کلیه تعاملات و ارتباطات با اعضای هیات علمی اعم از فعالیت های فرهنگی و شناسایی نیازها و فرصت ها،توسعه ارتباطات و تحقیقات می باشد.
۴-۸-۴. رشد و نوآوری:
کلیه فعالیت های علمی، پژوهشی تحقیقاتی، ارتقای سطح علمی و بهبود هرم اعضای هیات علمی و استفاده از تکنولوژی های IT می باشد.
۹-۴. عوامل حیاتی موفقیت
در جدول ۱-۴ عوامل حیاتی موفقیت و تأثیر هر یک از آ نها بر روی جنبه های کارت امتیازی متوازن نشان داده شده است)علامت ** به معنای ارتباط کامل، علامت * به معنای ارتباط معمولی و علامت ~ به معنی تا حدودی(
جدول۱-۴. عوامل حیاتی موفقیت سازمانی

 

رشد و یادگیری فرایند داخلی مالی فراگیران(مشتری) عوامل حیاتی موفقیتCSFs) ) ردیف
* ~


فرم در حال بارگذاری ...

« تحلیل نمادهای بومی شعر دفاع مقدس در گیلان با تکیه بر آثار بهمن صالحی، غلامرضا رحمدل، عبدالرضا رضایی‏نیا- قسمت ۸مطالعه آزمایشگاهی تولید اکسید آهن در مقیاس ریزساختاری با استفاده از روش ترسیب با ضد حلال فوق بحرانی- قسمت ۱۱ »
 
مداحی های محرم