1-2-اهمیت و ضرورت تحقیق
در این تحقیق اهمیت و ضرورت تحقیق از دو جنبه “نظری” و “کاربردی” مورد توجه است و به اختصار با استفاده از عباراتی کوتاه و مجمل بیان می شود.
1-2-1- اهمیت و ضرورت نظری تحقیق
-ارتقاء سطح شناخت ادراکی مدیران شرکتهای عمده تولید کننده مواد غذایی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از محیط شرکت، رفتار و ساختار شرکت؛
- ارتقاء سطح دانش، لزوم تناسب و همراستایی استراتژی شرکتهای مورد مطالعه با عملکرد شرکت جهت کسب موفقیت بیشتر برای شرکت ها؛
- ارتقاء سطح دانش مدیران نسبت به عوامل ناپایداری محیطی و رقابتی تر شدن محیط سازمان ها؛
- ارتقاء سطح دانش جامعه در مورد سازمان ها ی مورد مطالعه به عنوان سیستم های باز
1-2-2- اهمیت و ضرورت کاربردی تحقیق
- آشنا ساختن مدیران با مقوله آینده نگری برای سازمانهای مورد مطالعه؛
- آشنا ساختن مدیران سازمان های مورد مطالعه با پدیده عدم اطمینان محیطی و آینده نگری به عنوان یک الزام مدیریتی در جهان متلاطم کنونی؛
- آشنا ساختن مدیران سازمانها با پیچیده تر شدن روندها و تکنولوژیها؛
- آشنا ساختن مدیران با مقوله انطباق با محیط به عنوان لازمه حفظ سازمان؛
- لزوم بهره گیری بیشتر از استراتژی های مناسب و فرصتهای محیطی، به لحاظ تنوع محصولات و خدمات ارائه شده؛
- آشنا ساختن مدیران شرکتها به این واقعیت که تأثیر گذاری محیط و استراتژی ها بر عملکرد شرکتها در دنیای کسب و کار کنونی یک امر حتمی و گریز ناپذیر است.
1-3-اهداف تحقیق
اهداف تحقیق در قالب یک هدف اصلی و هشت هدف فرعی به شرح زیر تدوین شده است.
1-3-1-هدف اصلی
تعیین تأثیر نوع استراتژی بر عملکرد سازمان و نقش مداخله گری کنکاش محیطی بر این رابطه.
1-3-2-اهداف فرعی
|
- تعیین تأثیر استراتژی تدافعی(دفاعی) برعملکرد سازمان.
- تعیین تأثیر استراتژی تحلیلی(تحلیلگر) بر عملکرد سازمان.
. company environment
. company strategy
. performance
. strategic management
. moderator
. Prescott
. Lawrence & Lorsch
. Thompson
. Emery & Trist
.Cannon & John
.organizations performance
. Pratt
. environment threats
. environment opportunities
. competitive strategies
. competitive advantage
. environmental scanning
فرم در حال بارگذاری ...