۲-آتئیسم……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۵۳
۲-۱ جایگاه خدا، دین و اخلاق در تفکر داوکینز…………………………………………………………………….. ۱۵۳
۲-۱-۱ نظریه وجود خدا……………………………………………………………………………………………………… ۱۵۵
۲-۱-۱-۱ رد برهانهای وجود خدا………………………………………………………………………………………. ۱۵۶
۲-۱-۱-۲ چرا احتمال قریب به یقین، خدائی وجود ندارد؟………………………………………………………..۱۵۷
۲-۱-۱-۳ ریشههای دین؛ اینهمه دشمنی چرا؟………………………………………………………………………..۱۶۲
۲-۱-۱-۴ ریشههای اخلاق و تغییر زایتگایست اخلاقی……………………………………………………………..۱۶۸
ب) نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۳
فصل ششم: بررسی انتقادی……………………………………………………………………………………………………۱۷۶
الف) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۷
۱- شرح انتقادات………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۷
۱-۱ نگاه طبیعتگرایانه به حیات………………………………………………………………………………………….. ۱۷۷
۱-۲ تحویلگرائی……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷۹
۱-۳ رد هدفمندی و غایت در طبیعت………………………………………………………………………………….. ۱۷۹
۱-۴ مبهمسازی آغازها…………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۰
۱-۵ بررسی منطقی دیدگاه داوکینز………………………………………………………………………………………… ۱۸۱
۱-۵-۱ مغالطه «چیزی نیست جز»…………………………………………………………………………………………. ۱۸۱
۱-۵-۲ مغالطه منشأ…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸۲
۱-۶ ماهیت مبهم انتخاب انباشتی…………………………………………………………………………………………. ۱۸۳
۱-۶-۱ ناتوانی انتخاب انباشتی در تبیین مراحل پیدایش حیات تکاملی………………………………………. ۱۸۵
۱-۷ پیچیدگی تبیین علمی و سادگی تبیین ناظر به شخص……………………………………………………….. ۱۹۰
۱-۸ انحصارگرائی علمی و رد دین………………………………………………………………………………………. ۱۹۱
۱-۸-۱ مغالطه پهلوانپنبه……………………………………………………………………………………………………… ۱۹۲
۱-۹ بررسی نگاه علمگرایانه- الحادی داوکینز……………………………………………………………………………۱۹۳
۱-۹-۱ نقدهای داوکینز به مسیحیت و پاسخهای مکگراث………………………………………………………. ۱۹۵
۱-۹-۱-۱ علم، خدا را حذف کرده است……………………………………………………………………………….. ۱۹۵
۱-۹-۱-۲ ایمان و عقیده مانع از پرداختن به دلیل و سند میشود………………………………………………. ۱۹۶
۱-۹-۱-۳ خدا ویروس ذهن است………………………………………………………………………………………… ۱۹۸
۱-۹-۱-۴ دین چیز بدی است……………………………………………………………………………………………… ۲۰۰
۱-۹-۲ تکامل توحیدی……………………………………………………………………………………………………….. ۲۰۲
ب) نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۴
فصل هفتم: نقد نظریه تکامل داوکینز از دیدگاه پلانتینگا…………………………………………………………… ۲۰۵
تحلیل دیدگاه پلانتینگا در مورد تکامل………………………………………………………………………………… ۲۰۶
الف) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۶
ب) محورهای دیدگاه پلانتینگا در مورد تکامل……………………………………………………………………….. ۲۰۷
۱- پذیرش نظریه مکملیت علم و دین و باور به علم آگوستینی…………………………………………………. ۲۰۷
۱-۱ کتاب مقدس و نظریه تکامل………………………………………………………………………………………….. ۲۱۰
۲-بررسی احتمال معرفتی نظریه تکامل و نظریه ریشه مشترک …………………………………………………. ۲۱۳
۳-نفی نظم، حاصل ترکیب نظریه تکامل با طبیعتگرائی………………………………………………………….. ۲۱۴
۴-بررسی دیدگاه پلانتینگا از منظر مخالفان و موافقان………………………………………………………………. ۲۱۶
۴-۱ انتقادات هسکر و جوابیههای پلانتینگا………………………………………………………………………………۲۱۷
۴-۱-۱ عدم ارائه نظریهای بدیل به جای تکامل………………………………………………………………………. ۲۱۷
۴-۱-۲ باور به علم خداشناسانه در مقابل علم جهانی………………………………………………………………. ۲۱۸
۴-۲ جوابیههای هسکر به پلانتینگا………………………………………………………………………………………… ۲۲۰
۴-۲-۱ آیا نظریههای تکامل از نظر مذهبی بیطرف هستند؟…………………………………………………….. ۲۲۰
۴-۲-۲ تأثیر پلانتینگا از کتاب مقدس……………………………………………………………………………………. ۲۲۱
۴-۲-۳ عدم ارائه نظریهای شفاف………………………………………………………………………………………….. ۲۲۱
۴-۲-۴ غیرعلمی بودن روش علم خداشناسانه……………………………………………………………………..
…. ۲۲۲
۴-۲-۵ ضرورت ارائه جایگزین برای نظریه ریشه مشترک………………………………………………………….۲۲۳
۴-۲-۶ علم امری جهانی است……………………………………………………………………………………………… ۲۲۴
۴-۳ انتقادات مکمولین به پلانتینگا……………………………………………………………………………………….. ۲۲۵
۴-۳-۱ دانش خدشناسانه نه علم خداشناسانه………………………………………………………………………….. ۲۲۵
۴-۳-۲ رد مکملیت علم و دین…………………………………………………………………………………………….. ۲۲۷
۴-۳-۳ ناکافی بودن شواهد پلانتینگا در رد نظریه ریشه مشترک………………………………………………… ۲۲۷
فرم در حال بارگذاری ...