۱-۶-۲ قلمرو مکانی تحقیق
قلمرو مکانی، دانشگاه علامه طباطبایی می باشد.
۱-۶-۳ قلمرو زمانی تحقیق
از زمان شروع تا پایان تکمیل پرسشنامه و محدوده زمانی کل تحقیق ۶ ماه می باشد.
۱- ۷ چارچوب نظری تحقیق:
محیط بازاریابی اینترنتی
پیشنهادات ارتقایی
امنیت و اعتماد
ویژگی های محصول
قیمت
سهولت خرید
بازاریابی اینترنتی
شکل۱- ۱: مدل پیشنهادی
۱-۸ روش شناسی تحقیق
۱-۸ -۱ روش تحقیق
تحقیق حاضر از نظر روش جمع آوری دادهها، یک تحقیق توصیفی پیمایشی میباشد و از نظر هدف تحقیق نیز کاربردی است که با مراجعه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی و پیمایش نظرات آنان، به توصیف رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان میپردازد.
۱-۸-۲ جامعه آماری
دانشجویان تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۰ دانشگاه علامه طباطبایی می باشد.
۱-۸-۳ روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه:
جامعه آماری تحقیق معلوم و تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۰ دانشگاه علامه طباطبایی است.روش نمونه گیری،طبقه ای با نسبت ثابت بوده یعنی با توجه به اینکه تعداد دانشجویان هر دانشکده تقریبا یکسان بوده است لذا حجم نمونه از هر دانشکده به نسبت ثابت تعیین خواهد شد. در این مطالعه از روش نمونهگیری در دسترس[۳۰] استفاده میشود.حجم نمونه نیز از رابطه(۱-۱) به دست می آید:
رابطه(۱-۱)
P: برآورد نسبت صفت متغیر؛ ۵/۰= P
Z: متغیر نرمال واحد متناظر با سطح اطمینان۹۵ درصد؛ ۹۶/۱
: مقدار اشتباه مجاز؛ ۰۶/۰=
n= 258
۱-۹ روش های گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن:
دراین تحقیق برای جمع آوری داده های اولیه از روش میدانی استفاده می شود.بدین صورت که با بهره گرفتن از ابزار پرسشنامه[۳۱] از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی نظر خواهی می شود. همچنین برای جمع آوری داده های ثانویه از دو روش زیر استفاده می شود:
-
- مطالعات کتابخانه ای
-
- اینترنت
۱-۱۰ روش های تحلیل داده ها:
در ابتدا دادهها جمع آوری شده و از طریق تحلیل توصیفی با تهیه و تنظیم جداول توزیع فراوانی، خلاصه و با کمک نمودار نمایش داده میشوند. سپس با بهره گرفتن از نرمافزار SPSS و لیزرل آزمون فرضیات انجام میگیرد.
همچنین در تحلیل استنباطی از آزمون هایی همچون آزمون کولموگروف – اسمیرنوف، آزمون دوجمله ای یا نسبت، آزمون فریدمن، آزمون من وییتنی و آزمون کروسکال والیس و نیز تحلیل عاملی بهره گرفته شد.
۱-۱۱ شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق:
خرید اینترنتی :
-
- منظور از خرید اینترنتی استفاده از فروشگاه های آنلاین توسط مصرف کنندگان تا پایان تراکنش های فرایند خرید می باشد. (تونیتا[۳۲]،۲۰۰۴)
-
- خرید کالا و خدمات از طریق اینترنت یا هر کانال الکترونیکی برای مصارف شخصی یا خانگی بوسیله مصرف کنندگان را خرید اینترنتی می نامند.(دنیس[۳۳]،۲۰۰۴)
رفتار مصرف کننده:
-
- مطالعه اشخاص،گروه یا سازمان ها و فرایند هایی که برای انتخاب، تهیه، استفاده و یا قطع استفاده از محصولات، خدمات و… به منظور ارضای نیاز ها توسط آنان استفاده می شود و نیز بررسی تاثیری که این فرآیندها بر مصرف کنندگان و جامعه دارند را رفتار مصرف کننده گویند. (هاوکینس[۳۴]،کانی[۳۵] به نقل از هاکیو و همکاران،۲۰۰۱)
-
- رفتار مصرف کننده شامل مطالعه فرایند هایی است که طی آن افراد یا گروه ها از کالا، خدمات یا ایده ها به منظور ایجاد رضایت و تامین نیاز ها و خواسته ها استفاده می کنند. (سولومون[۳۶]،۱۹۹۹)
۱-۱۲ شرح واژهها و اصطلاحات تخصصی:
فرم در حال بارگذاری ...