وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
دانشگاه علوم و فنون مازندران
پایان نامه
مقطع کارشناسی ارشد
رشته: مدیریت MBA
عنوان: مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان (مطالعه موردی: شرکت اروم نارین (شادلی))
استاد راهنما: دکتر علی کرمانشاه
دانشجو: معصومه جواهریان
(تابستان ۱۳۹۱)
تقـدیم به:
مادر
و
پدرم
تشکر و قـدردانی
پس از حمد و ستایش خداوند تبارک و تعـالی که باب علم را بر من گشود و مرا توفیق داد تا در این وادی گام نهم و تمام نعمات آشکار و پنهانـش را بر من ارزانی داشت، جا دارد از عـزیزانی که در این مسیر دشوار همواره یار و یاورم بودند قـدردانی نمایم:
۱٫ از استاد گرانقدرم جناب آقای دکتـر علی کرمانشاه که به عنوان استاد راهنما، با دقت نظـر و نکته سنجی های عمیق خود در انجام هـر چه بهتر این پژوهش، هدایت گر من بودند؛
۲٫ از تمام معلمین و اساتیدی که در طول دوران تحصیل مطالب فـراوانی به من آموختند و پنجره های دانش را بر رویم گشودند؛
۳٫ از پدر و مادرم که از بدو تولد تا کنون رنج های بسیاری در مسیر رشد و ترقی من متحمل شدند؛
۴٫ از برادران و خواهـرانم که با حمایت و پشتیبانی خود همواره یاری گر من بودند؛
۵٫ از حسین عزیزم که دستان کوچک و قلب بزرگش همواره آماده ی دعا برای من بود؛
۶٫ از مدیران و کارکنان شرکت اروم نارین بخصوص جناب آقای خان بلوکی که با همکاری صمیمانه ی خود مرا یاری نمودند؛
و از تمام کسانی که به نحوی از انحاء از آغاز دوره ی تحصیل تا پایان آن نقـش داشتند تشکر می نمایم.
چکیده
در سال های اخیر مشارکت سازمان در مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی یکی از موضوعات اساسی برای سازمان ها و جامعه محسوب می شود. در همین راستا محققان و پژوهشگران مختلف تلاش می نمایند تا با دستیابی به روش های جدید مدل هایی کاربردی و خلاقانه ارائه دهند که از طریق آنها از یک سو نگرش سازمان ها و مدیران آنها را نسبت به CSR بهبود بخشیده و از سوی دیگر آن را با استراتژی ها و اهداف اصلی سازمان یکپارچه نمایند. در این پژوهش با تکیه بر مفاهیم مربوط به مدل کسب و کار، ذینفعان و CSR، محقق به یکپارچه سازی CSR و مدل کسب و کار برای خلق یک مدل کسب و کار جدید که مدل کسب و کار مسئولانه نام گذاری شده است، می پردازد. مدل کسب و کار مسئولانه روش های جدیدی برای خلق ارزش برای تمامی افراد و گروه هایی که در یک کسب و کار مشارکت دارند از جمله مشتریان، سهامداران، جامعه و سایر ذینفعان، ارائه می دهد.
پس از ارائه ی مدل کسب و کار مسئولانه و همچنین روش ارزیابی مزیت رقابتی حاصل از این مدل، این مباحث در شرکت اروم نارین (شادلی) با بهره گرفتن از روش های کیفی و کمی مورد بررسی قرار گرفته و در دنیای واقعی کسب و کار سنجیده شده اند.
کلمات کلیدی: مدل کسب و کار مسئولانه، مسئولیت اجتماعی سازمان (CSR)، مدل کسب و کار، ذینفعان، ارزش
فهرست مطالب
۱٫ فهرست رئوس مطالب | |
فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق | |
۱-۱) بیان مسأله……………………………………………………………………………………………………. | ۲ |
۱-۲) اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………….. | ۴ |
۱-۳) اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن……………………………………………………. | ۴ |
۱-۴) سوالات تحقیق……………………………………………………………………………………………… | ۵ |
فرم در حال بارگذاری ...