1-3-ضرورت و اهمیت انجام تحقیق
قرایی مقدم (1375) نیز مینویسد: ساخت نظام آموزشی هر کشور دربرگیرندهی مجموعهای از نیازهای سازمانهای رسمی آن کشور بوده و عملکرد نظام آموزشوپرورش که مدیران آموزشی اداره آن را بر عهدهدارند نهتنها ازنظر پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مهم است بلکه ازنظر تأثیری که بر تحرک شغلی و انتظارات دارد از اهمیت تعیینکنندهای برخوردار است. همین آموزشوپرورش بهترین وسیله برای ایجاد تغییر ارزشها و رفتارها به شمار رفته و باعث میشود که افراد بهتناسب استعداد و رغبتی که دارند برای انجام خدمتهای اجتماعی و اقتصادی و کسب مشاغل و درنتیجه آسایش فردی مهیا شوند. ازاینرو از آغاز قرن اخیر هیچ کشوری بدون توسعه در مؤسسات آموزشی و مدیران آموزشی تحصیلکرده و مجرب مراحل توسعه و پیشرفت را طی نکرده است (صاحبی، 1391، 7-8). معلمان در نظام آموزشی و نظام اجتماعی هر کشور نقش مهمی را ایفا میکنند. بهطور متوسط در کشورهای جهان نیمی از جمعیت هر کشور تحت تأثیر نظام آموزشی و در رأس آن در تعامل با معلمان هستند. این قشر در اکثر جوامع پیشرفته از جایگاه اجتماعی ممتازی برخوردار بوده که نشان از اهمیت شغل آنها دارد. هر کشوری که قصد پیشرفت دارد باید در آن معلم از ثبات شغلی، امنیت شغلی و هویت شغلی مطلوبی برخوردار باشد تا بتواند دانشآموزان را که آیندهساز هر کشوری هستند خوب تعلیم و تربیت کند و زمینه توسعه و پیشرفت کشور فراهم شود.
1-4-اهداف تحقیق
1-4-1-اهداف اصلی
- بررسی تأثیر برنامههای بهسازی بر تقویت هویت حرفهای میباشد.
1-4-2-اهداف فرعی
- بررسی تأثیر مدیریت دانش بر تقویت هویت حرفهای
- بررسی تأثیر یادگیری سازمانی بر تقویت هویت حرفهای
فرم در حال بارگذاری ...