وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی جامعه شناختی جهت گیری های دینی دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر اصفهان- قسمت ۷۸

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۰٫۱۷۸-

 

۰٫۰۰۰

 

 

 

مصلحتاندیش

 

۳۸۲

 

۷۴٫۳۴۹

 

۳۲

 

۰٫۰۰۰

 

۰٫۱۹۹

 

۰٫۰۰۰

 

 

 

معرفتاندیش

 

۳۸۴

 

۴۳٫۱۴۹

 

۳۲

 

۰٫۰۹۰

 

۰٫۰۷۲-

 

۰٫۰۷۹

 

 

 

تجربتاندیش

 

۳۸۵

 

۸۶٫۹۷۰

 

۳۲

 

۰٫۰۰۰

 

۰٫۲۴۸-

 

۰٫۰۰۰

 

 

 

نتایج جدول ۴-۳۹ نشان میدهد که بین میزان استفاده از ماهواره و جهتگیریهای دینی سکولاریسم، پلورالیسم، جهتگیری دینی بیرونی و مصلحتاندیش رابطه معنادار و مستقیمی از نظر آماری وجود دارد. همچنین بین میزان استفاده از ماهواره و جهتگیریهای دینی بنیادگرایی، درونی، آنجهانی، معرفتاندیش و تجربتاندیش رابطه معکوس و معناداری از نظر آماری وجود دارد و این به معنای آن است که کسانی که از تلویزیون خارجی، زیاد استفاده میکنند، جهتگیریهای دینی ذکر شده در آنها ضعیف است.
فرضیه سوم
H0: تفاوت معناداری در جهتگیریهای دینی دانشجویان برحسب میزان سرمایه اجتماعی وجود ندارد.
H1: تفاوت معناداری در جهتگیریهای دینی دانشجویان بر حسب میزان سرمایه اجتماعی وجود دارد.
در این فرضیه، جهتگیریهای دینی دانشجویان متغیر وابسته و میزان سرمایه اجتماعی متغیر مستقل در نظر گرفته شده است. از آنجا که بین دو متغیر سرمایه اجتماعی و جهتگیریهای دینی دانشجویان رابطه دوطرفه وجود دارد، بنابراین برای بررسی این فرضیه، از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
نتایج جدول ۴-۴۰ نشان میدهد که بین سرمایه اجتماعی با جهتگیری دینی سکولاریستی، و مصلحتاندیشانه رابطه معکوس و معنادار و همچنین بین سرمایه اجتماعی با جهتگیریهای دینی بنیادگرایانه، درونی، بیرونی، اینجهانی، معرفتاندیشانه و تجربتاندیشانه رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. بنابراین میتوان گفت که هرچه میزان سرمایه اجتماعی افراد بالاتر رود به همان میزان، جهتگیریهای دینی بنیادگرایانه، معرفتاندیشانه، درونی، بیرونی، اینجهانی و تجربتاندیشانه در دانشجویان بیشتر میشود. و به همان نسبت از میزان جهتگیریهای دینی سکولاریستی، پلورالیستی و مصلحتاندیشانه در بین دانشجویان کاسته میشود.
جدول ‏۴-۴۰: ارتباط بین میزان سرمایه اجتماعی و انواع جهتگیریهای دینی دانشجویان

 

 

مقیاس

 

نتایج

 

سکولاریسم

 

پلورالیسم

 

بنیادگرایی

 

درونی

 

بیرونی


فرم در حال بارگذاری ...

« تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمان های خصوصی- قسمت ۲۶بررسی رابطه بین ارزشهای فرهنگی و بازاریابی دهان به دهان مصرف کنندگان محصولات لبنی پگاه اصفهان- قسمت ۳ »
 
مداحی های محرم