همانطور که پیش تر بدان اشاره شد معیار ما جهت تایید یا رد یک فرضیه اعداد معناداری است و از آنجا که عدد معناداری فرضیه فرعی سوم برابر ۲٫ ۵۴ است و این مقدار بیشتر از ۱٫ ۹۶ میباشد بنابراین H0 رد میشود و فرضیه دوم که تاثیر مستقیم، کیفیت خدمات و رضایت مشتری را بررسی میکرد، تایید میشود.
فرضیه فرعی سوم : اعتماد تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتریان دارد.
H0 : اعتماد تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتریان ندارد.
H1 : اعتماد تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتریان دارد.
همانطور که پیش تر بدان اشاره شد معیار ما جهت تایید یا رد یک فرضیه اعداد معناداری است و از آنجا که عدد معناداری فرضیه فرعی سوم برابر ۳٫ ۶۴ است و این مقدار بیشتر از ۱٫ ۹۶ میباشد بنابراین H0 رد میشود و فرضیه دوم که تاثیر مستقیم، اعتماد و اعتماد مشتری را بررسی میکرد، تایید میشود.
فرضیه فرعی چهارم : ارزش ادراکی تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتریان دارد.
H0 : ارزش ادراکی تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتریان ندارد.
H1 : ارزش ادراکی تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتریان دارد.
همانطور که پیش تر بدان اشاره شد معیار ما جهت تایید یا رد یک فرضیه اعداد معناداری است و از آنجا که عدد معناداری فرضیه فرعی چهارم برابر ۲٫ ۲۱ است و این مقدار بیشتر از ۱٫ ۹۶ میباشد بنابراین H0 رد میشود و فرضیه دوم که تاثیر مستقیم، ارزش ادراک شده و رضایت مشتری را بررسی میکرد، تایید میشود.
فرضیه فرعی پنجم : ارزش ادراکی تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان دارد.
H0 : ارزش ادراکی تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان ندارد.
H1 : ارزش ادراکی تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان دارد.
همانطور که پیش تر بدان اشاره شد معیار ما جهت تایید یا رد یک فرضیه اعداد معناداری است و از آنجا که عدد معناداری فرضیه فرعی پنجم برابر ۸٫ ۳۵ است و این مقدار بیشتر از ۱٫ ۹۶ میباشد بنابراین H0 رد میشود و فرضیه دوم که تاثیر مستقیم، ارزش ادراک شده و وفاداری مشتری را بررسی میکرد، تایید میشود.
فرضیه فرعی ششم : رضایت مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان دارد.
H0 : رضایت مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان ندارد.
H1 : رضایت مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان دارد.
همانطور که پیش تر بدان اشاره شد معیار ما جهت تایید یا رد یک فرضیه اعداد معناداری است و از آنجا که عدد معناداری فرضیه فرعی ششم برابر ۳٫ ۰۲ است و این مقدار بیشتر از ۱٫ ۹۶ میباشد بنابراین H0 رد میشود و فرضیه دوم که تاثیر مستقیم، رضایت و وفاداری مشتری را بررسی میکرد، تایید میشود.
شکل ۴-۹ : تحلیل مسیر مدل مفهومی تحقیق در حالت تخمین استاندارد
شکل ۴-۱۰ : تحلیل مسیر مدل مفهومی تحقیق در حالت اعداد معناداری
جدول ۴- ۱۸ : نتایج فرضیات تحقیق
فرضیات تحقیق | ضریب استاندارد | ضریب معناداری | واریانس تبیین شده | تایید یا رد |
کیفیت خدمات-وفاداری مشتریان | ۰٫ ۶۲ | ۹٫ ۱۳ | ۰٫ ۳۸ | تایید |
اعتماد-وفاداری مشتریان | ۰٫ ۲۷ | ۱٫ ۴۷ | ۰٫ ۰۷ | رد |
کیفیت خدمات-ارزش ادراک شده | ۰٫ ۸۰ |
فرم در حال بارگذاری ...