وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بکارگیری مدلE-S-QUAL وANP در ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر کیفیت خدمات دستگاهای خودپرداز- قسمت ۲۰۵

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

-۰٫۰۰۵۲

 

۸

 

 

 

پاسخگویی

 

برخورد مناسب کارکنان بانک در برخورد مناسب کارکنان بانک در رفع مشکلات تراکنش

 

۰٫۰۳۵

 

۴۳/.-

 

-۰٫۰۱۵۰

 

۳

 

 

 

پاسخ گویی مطلوب کارکنان در حل مشکل نبودن پول در دستگاه.

 

۰٫۰۱۲

 

۶۶/.-

 

-۰٫۰۰۷۹

 

۴

 

 

 

وجودگزینه­های مناسب برای درخوست ها درخودپرداز(مثل درخواست لغو، بازگشت).
پایان نامه

 

۰٫۰۲۱

 

۰۶/.+

 

۰٫۰۰۱۲۶

 

۱۵

 

 

 

از اینرو و با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاد می­ شود که اقدامات زیر، در مورد هریک از ابعاد به تفکیک انجام گیرد:
بعد دسترس پذیری:
ارائه الگوی پراکندگی مناسب جغرافیایی شعب دارای خودپردازها با بهره گرفتن از سیستم اطلاعات جغرافیایی.
افزایش تعداد شعباتی که دستگاه­های خودپرداز علاوه بر بیرون این شعب­، در داخل آن­ها نیز وجود دارد تا هم میزان سهولت دسترسی کاربران به این دستگاه­ها افزایش یابد و هم این دسته از مشتریان، استفاده از این دستگاه­ها را تحت لوای ایمنی شعب, تجربه نمایند که این امر خود باعث ترغیب غیر کاربران به استفاده از این دستگاه­ها نیز خواهد گردید. نصب خودپردازها درون شعب باعث خواهد گردید که در دوره­ های اوج کاری، مشتریان برخی از امور بانکی خود را توسط خودپردازبانکی انجام دهند و بدین ترتیب کارمندان وقت آزادتری را برای خدمت رسانی بهتر و موثرتر و انجام فعالیت­های بازاریابی خواهند داشت.
نصب کیوسک­های خودپردازها در مناطق پرکاربرد مانند فروشگاها، ترمینالها یا مناطق پرتردد، چراکه استفاده از پروژه کیوسک خودپردازها به قدری کار ساز هستند که بسیاری از رفت و آمد های غیر ضروری را که موجب ترافیک ،شلوغی معابر و پیاده رو ها ، آلودگی محیط زیست می شوند را کاهش داده و در نتیجه عصبیت ناشی از عوامل یاد شده را در شهروندان کاهش می­­دهند.
محل نصب خودپرداز باید به گونه ای باشد که در دید مشتریان باشد تا موجب جلب نظر آنها گردد و در عین حال در محلی باشد که رفت و آمد بیشتر باشد تا از نظر امنیتی نیز ایمن باشد. با تعبیه درست مکان خودپرداز به هیچ عنوان سد معبری رخ نخواهد داد و در عین حال استفاده از خودپردازها اثرات مثبتی در کاهش ترافیک وبه طبع آن آلودگی هوا خواهد داشت ،رفاه وآسایش خیال شهروندان را در پی خواهد داشت و در زمان مشتریان صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت خواهد گرفت .خصوصا آمارها نشان می دهند که بیشتر اقشار جوان جامعه تمایل بیشتر به استفاده از خودپردازها را دارند و با توجه به جوانی جامعه نصب و راه اندازی خودپردازها موجب رفاه حال اکثریت جوان جامعه شده و با کاهش مراجعات مستقیم به بانکها مشتریان با سن بالاتر که عمدتا مایل به مراجعه مستقیم به بانکها هستند خدمات بهتری دریافت خواهند کرد.
بعد کارایی:
برقراری یک سیستم بهینه مدیریت توزیع وجه نقد در شعب بانک دارای خودپرداز به گونه ­ای که با پشتیبانی مطلوب­ این دستگاه­ همواره دارای وجه نقد باشند.
تعیین یکی از کارمندان بانک به عنوان متصدی سیستم­های خودپردازها جهت تزریق مداوم پول تا زمانی که شعبه باز است.
تخمین متوسط تعداد افراد استفاده کننده از خودپردازها در طول ساعاتی که شعبه تعطیل است و تععین سقف برداشت وجه نقد با توجه به تخمین مذکور به گونه ­ای که نفرات مراجعه­کننده به دستگاه­ خودپرداز بانک در ساعات انتهایی شبانه­روز با فقدان وجه نقد مواجه نشوند.
گسترش بازار هدف مشتریان بالقوه دستگاه­های خودپرداز از طریق برنامه­ ریزی دستگاه­های خودپرداز، که قادر به ارائه خدمات متنوع و مورد نیاز مشتریان باشد.
تقویت ورفع نقص فنی موجود در شبکه خودپردازها که باعث جلوگیری از خارج از سرویس شدن این دستگاه­ها به هنگام مراجعه مشتری می­ شود.
ساده نمودن فرایند دریافت خدمت از خودپردازها با قابل فهم­تر کردن اطلاعات و پیغام­های ظاهر شده روی صفحه نمایش دستگاه و طراحی نمادهای شکل­های مناسب بر روی هر کدام از کلیدهای دستگاه به منظور تسهیل برقراری ارتباط کاربران به­ ویژه کاربران کم سواد و احیانا بی سواد.
ایجاد سیستم پشتیبانی کننده ی مرکزی خودپرداز در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل تا مشتریان در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری به ویژه شب ها کمتر دچار مشکل خرابی و کمبود پول نقد گردند.
بعد اجرا:
کاهش زمان انتظار مشتریان از طریق افزایش تعداد دستگاه­های خودپرداز در یک گستره­ی مناسب جغرافیایی از یک سو و ارائه آگاهی و اطلاعات به مشتریان از طرق مختلف جهت پرهیز از سردرگمی آنان.
شناسایی نیازهای پنهان و انتظارات مشتریان و گسترش دامنه­ خدمات عابربانک، به عنوان بعد توسعه ی خدمات، که این عامل در برگیرنده ی خدمات بیشتری است که مورد انتظار مشتری است و ممکن است در برنامه ریزی مدیریت بانک ها در نظر گرفته نشده باشد و یا حتی امکانات فنی نیز برای آن وجود نداشته باشد، اما از نظر مشتریان، مطرح است.
ارتقای سیستم عابربانک در جهت افزایش سرعت کار دستگاه و صرفه جویی در زمان و هزینه ی مشتریان.


فرم در حال بارگذاری ...

« استفاده از مزوپروس۹۱SnO2Al-MCM-41 تحت تابش نور مریی وماوراء بنفش برای تجزیه نوری رنگدانه متیلن بلو- قسمت ۱۰بررسی رابطه هوش معنوی با رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع متوسطه شهرستان گرمی- قسمت ۳۴ »
 
مداحی های محرم