جدول شماره ۴-۱۲ همبستگی بین کمال گرایی سازگارانه و اضطراب اجتماعی در دانشجویان را نشان می دهد. همان طور که جدول فوق نشان می دهد بین کمال گرایی سازگارانه و اضطراب اجتماعی ضریب همبستگی به میزان ۰۸/۰- =r وجود دارد این همبستگی از نظر آماری معنی دار نیست.( ۰۵/۰<p) براین اساس می توان گفت بین کمال گرایی سازگارانه و اضطراب اجتماعی همبستگی معنی دار وجود ندارد. بنابراین فرضیه ششم پژوهش رد می شود.
فرضیه هفتم : بین کمال گرایی نا سازگارانه و اضطراب اجتماعی در دانشجویان رابطه وجود دارد.
جدول شماره ۴-۱۳ : نتایج آزمون همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین کمال گرایی نا سازگارانه و اضطراب اجتماعی
متغیرها
اضطراب اجتماعی
کمال گرایی نا سازگارانه
**۴۲/۰ r =
۰۱/۰=sig
۳۲۲=n
** معنی داری در سطح ۹۹/ ۰ اطمینان (P<0/01)
جدول شماره ۴-۱۳همبستگی بین کمال گرایی ناسازگارانه و اضطراب اجتماعی در دانشجویان را نشان می دهد. همان طور که جدول فوق نشان می دهد بین کمال گرایی ناسازگارانه و اضطراب اجتماعی ضریب همبستگی به میزان ۴۲/۰ r = وجود دارد. این همبستگی در سطح اطمینان ۹۹/۰ معنی دار است (۰۱/۰ >p) براین اساس می توان گفت بین کمال گرایی ناسازگارانه و اضطراب اجتماعی همبستگی منفی معنی دار وجود دارد. بنابراین فرضیه هفتم پژوهش پذیرفته می شود.
فرضیه هشتم : بین خودکارآمدی و اضطراب اجتماعی در دانشجویان رابطه وجود دارد.
جدول شماره ۴-۱۴ : نتایج آزمون همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین خودکارآمدی و اضطراب اجتماعی
متغیرها
اضطراب اجتماعی
خودکارآمدی
**۵۴/۰ - r =
۰۱/۰=sig
۳۲۲=n
** معنی داری در سطح ۹۹/ ۰ اطمینان (P<0/01)
جدول شماره ۴-۱۴ همبستگی بین خودکارآمدی و اضطراب اجتماعی در دانشجویان را نشان می دهد. همان طور که جدول فوق نشان می دهد بین خودکارآمدی و اضطراب اجتماعی ضریب همبستگی به میزان ۵۴/۰- r = وجود دارد. این همبستگی در سطح اطمینان ۹۹/۰ معنی دار است (۰۱/۰ >p) براین اساس می توان گفت بین خودکارآمدی و اضطراب اجتماعی همبستگی منفی معنی دار وجود دارد. بنابراین فرضیه هشتم پژوهش پذیرفته می شود.
جدول ۴-۱۵ : ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش
فرم در حال بارگذاری ...