وبلاگ

توضیح وبلاگ من

شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران- قسمت ۳۳

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

نمایشگر ۵-۴ مدل ساختار شبکه­ ای جهت تعیین عوامل حیاتی موفقیت در صنعت
مدل­های شبکه­ ای به این منظور است که تمامی ­عناصر در­ یک شبکه می­توانند به هر شکل دارای ارتباط با یکدیگر باشند. به عبارت دیگر، در­یک شبکه بازخورد و ارتباط متقابل بین و میان خوشه ­ها امکان پذیر است و این ارتباط­ها در میان معیارها و زیرمعیارهای مدل پژوهش وجود دارد.
۲-۳-۴ مرحله دوم: تشکیل ماتریس­های مقایسه زوجی و بردارهای اولویت
باتوجه به ساختار شبکه­ ای مدل لازم است ساختار کلی سوپرماتریس مشخص شود. در این مرحله برای تشکیل سوپرماتریس اولیه با توجه به نمایشگر۶-۴، ماتریس­های مقایسه ای معیارهای اصلی(W21)، وابستگی­های متقابل معیارهای اصلی به یکدیگر (W22)، زیرمعیارها(W32) و وابستگی متقابل زیرمعیارها به یکدیگر(W33) محاسبه شد از آنجا که گروه تصمیم گیری را ۴۲ نفر از خبرگان صنعت تشکیل می­دادند ماتریس مقایسات زوجی حاصل میانگین هندسی به دست آمده از مقایسات زوجی آن ۴۲ نفر می­باشد. که پس از اجماع تصمیم گیری از نرم افزار Super Decision جهت ادامه کار و رتبه بندی عوامل استفاده شد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
نمایشگر ۶-۴

نمایشگر ۶-۴ ساختار سوپر ماتریس اولیه( ناموزون)
لازم به ذکر است که سوپر ماتریس تأثیرات مجموعه ­ای از عناصر یک خوشه را بر عناصر دیگر خوشه ­ها از طریق بردار اولویت نشان می­دهد. بردار اولویت در واقع بردار ویژه مربوط به ماتریس مقایسات زوجی در فرایند تحلیل سلسله مراتبی است.
مراحل تشکیل سوپر ماتریس اولیه
مقایسه زوجی معیار­های اصلی
مقایسه زوجی وابستگی­های دورنی میان معیارهای اصلی
مقایسه زوجی معیارهای هریک از معیارهای اصلی
مقایسه زوجی وابستگی­های درونی زیرمعیارها
۱-۲-۳-۴ مرحله اول: مقایسه زوجی معیار­های اصلی
در این مقایسه، معیارهای اصلی با توجه به تاثیر گذاریشان در هدف به صورت زوجی باهم مقایسه می­شوند. توماس ساعتی برای مقایسه زوجی دو عنصر(معیار و­یا زیرمعیار)، مقیاس ۱تا۹ را پیشنهاد می­ کند، عدد ۱ بیانگر اهمیت­یکسان و عدد ۹ بیانگر اهمیت فوق العاده زیاد ­یک عنصر در مقایسه با عنصر دیگر است. از آنجایی که این پژوهش دارای ۵ معیار اصلی است، لذا ۱۰ مقایسه زوجی میان معیارها صورت می­گیرد و نتیجه مقایسه زوجی معیارهای اصلی و بردار موزون حاصل از آن­یعنی W21 در نمایشگر ۷-۴ ارائه شده است. لازم به ذکر است مقایسه زوجی میان معیارها مورد قضاوت گروهی از خبرگان قرار گرفته، برهمین اساس عناصر ماتریس مقایسه زوجی معیارها از میانگین هندسی نظرات گروهی حاصل شده است.

 

بازاریابی تکنولوژی تولید توزیع سایر معیارهای اصلی
۰٫۳۶ ۰٫۴۳ ۰٫۴۵ ۰٫۵۱ ۱ سایر
۰٫۴۵ ۰٫۸۲ ۰٫۷۱ ۱ ۱٫۹۷ توزیع
۰٫۵۴ ۰٫۹۵ ۱ ۱٫۴۲


فرم در حال بارگذاری ...

« بهینه سازی مولد پالسی با استفاده از الگوریتم های تکاملی- قسمت ۸بررسی اثر بخشی فعالیت های برون سپاری شده در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (منطقه اردبیل )- قسمت ۳ »
 
مداحی های محرم