وبلاگ

توضیح وبلاگ من

شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر انتخاب شعار تبلیغاتی بانک با کمک روش۹۲ FANP (مورد بانک تجارت)- قسمت ۴

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

 

 

برندسازی شرکت

 

 

 

 

 

مقایسه ای

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱-۲-۵-۱ .استراتژی های شناختی:
استراتژی های شناختی پیام به دنبال ارائه یک دلیل منطقی یا ارائه نکته ای از اطلاعات به مشتری است.پیام برند سازی در این استراتژی بر ویژگی های محصول یا مزایایی که مشتری از مصرف محصول به دست می اورد تمرکز میکند.ویژگی های محصول شامل دامنه وسیعی از از منافع ان محصول برای مشتری است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۱.پیام های ژنریک[۴]: شامل معرفی و ترویج مستقیم ویژگی ها و مزیت های محصول بدون هیچ گونه ادعا و اشاره ای درباره برتری محصول است.این نوع استراتژی برای شرکت هایی بسیار مناسب است که نام تجاری آنها رهبر بازار محسوب می شود.هدف پیام ژنریک این است که نام تجاری را با صنعت ،مترادف سازد
۲.پیام های پیشدستی[۵] : این گونه پیام ها بر معرفی ویژگی ها و یا مزیت های ویژه یک محصول تمرکز می نمایند.پیش دستی در تاکید بر ویژگی های کالا سبب می شود که دیگر رقبا از ارائه ادعا در این زمینه باز بمانند.برای انتخاب این سبک باید نخستین شرکتی باشد که مزیت های عمومی یک محصول را به عنوان شعار برند سازی مطرح می کنند تا به این ترتیب از ارائه این شعار توسط رقبا جلوگیری می کند.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۸۶-۸۷)
۳.مزیت منحصر به فرد در فروش[۶] : رائه مزیت منحصر به فرد یک کالا یک ادعای قابل آزمون از برتری و منحصر به فرد بودن کالا در مقایسه با سایر محصولات رقبا است که می تواند توسط یک تکنولوژی یا حق مالکیت معنوی پشتیبانی ،حمایت و اثبات شود.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۸۷)
۴.مبالغه و اغراق[۷] : ادعایی غیر قابل آزمون است که بر پایه برخی از خصوصیات و ویژگی های محصول خدمت بیان می شود.زیرا بررسی برای تعیین جهت صحت و سقم این ادعا و اثبات این ادعا بسیار مشکل است.
۵.برندسازی مقایسه ای[۸]: وقتی که یک تبلیغ کننده به صورت مستقیم یا غیر مستقیم کالاها و خدمات خود را با دیگر رقبا مقایسه کند از این شیوه بهره برده است.در این روش به منظور جلوگیری از مسائل حقوقی شرکت ها باید توانایی اثبات آنچه را که می گویند داشته باشند
همه ۵ استراتژی که در بالا گفته شد بر پایه پردازش درونی اطلاعات[۹] می باشند.مقصود از استراتژی های پیام ها شناختی در مرحله نخست ارائه اطلاعات منطقی به مشتریان درباره محصول،خدمت یا شرکت است تا بدین منظور به آنها کمک شود که نگرش های مثبت آنها نسبت به محصول/خدمت یا شرکت شکل گیرد.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۸۷-۸۸)
۱-۲-۵-۲ . استراتژی های احساسی[۱۰] :
استراتژی های احساسی ،احساسات و عواطف را بر می انگیزاند و آنها را با کالاها و خدمات و شرکت ما منطبق می کنند.این استراتژی ها در پی آنها هستند که با ترویج تمایل و دوست داشتن مشتری پیام را بهتر به خاطر بسپارد و درک برند سازی را ارتقا می دهد.استراتژی های احساسی از طریق برنگیختن احساسات بر فرایند تصمیم گیری و تفکر مصرف کننده تاثیر می گذارند و آنها را به تصمیم گیری سوق می دهند.
۱.خاطرات و تجربیات گذشته[۱۱]:این نوع برندسازی تلاش می کند که محصول /کالا را با تجربه مشتری بر قرار کند .
۲.برندسازی احساسی[۱۲] : این برندسازی تلاش می کنند که احساسات قدرتمند را برانگیزاند و مشتری را به یاد آوری و انتخاب کالا هدایت نماید.برخی از احساسات نظیر اعتماد،اطمینان،شادی،ایمنی،افسونگری،لوکس بودن،رمانتیک بودن،خوشی و هوس ها می توانند به برخی از محصولات مرتبط گردند و شرکت های برند سازی را با جاذبه های دیگری ادغام کرده و سبب یادآوری کالا و برانگیختن مصرف کنندگان برای خرید کالا ها می شوند.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۸۹-۹۰)
۱-۲-۵-۳ . استراتژی های کنشی[۱۳] :
استراتژی های کنشی در پیام های برندسازی بدین منظور طراحی می شوند که مخاطب را به صورت مستقیم تر و صریح تری به سمت بعضی از رفتارهای خرید سوق دهند.در این استراتژی از برندسازی برای پشتیبانی از سایر تلاشهای برندسازی از روش هایی مانند کوپن های خرید همراه محصول،سفاراشات اینترنتی،برندسازی فروشگاهی همانند"یکی بخر ،دوتا ببر"استفاده می شود.هدف اصلی این برندسازی برانگیختن رفتار است.
پشتیبانی کننده های ترویجی[۱۴]: این نوع برند سازی به منظور پشتیبانی سایر روش های ترفیعی همانند تخفیف های مشتریان کوپن همراه محصول نمونه اضافه محصول ،ارسال کاغذ بسته های محصول استفاده می شود .( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۹۱)
۱-۲-۵-۴ . استراتژی های برند[۱۵] :
استراتژی های برند مستقیما از نگرش های مصرف کنندگان برگرفته شده است.در عوض استراتژی های پیام برند باعث ساختن یا ارتقا نام برند یا شرکت می شود.
۱.استراتژ ی های استفاده کننده از برند(نام تجاری):این نوع استراتژی ها بر گروهی از افراد تمرکز می کند که از برند خاص یا ِویژه استفاده می کنند.یک نمونه از این استراتژی ها می تواند شامل پیام هایی باشد که در آن یک فرد مشهور به عنوان استفاده کننده یا تایید کننده برند ظاهر می شود.تئوری پشتیبانی کننده این پیام این است که زمانی که مصرف کننده یک فرد مشهور را دوست دارد این ابراز علاقه به خود برندنیز انتقال پیدا خواهد کرد.افراد مشهوری که از کالا یا خدمات خاصی استفاده می کنند به مصرف کنندگان برای یادآوری برند تجاری و توسعه و ایجاد ترجیح نسبت به برند کمک می کنند.
۲.استراتژی های تصویر برند (نام تجاری):این استراتژی به منظور توسعه"شخصیت” نام تجاری استفاده می شود.در این نوع استراتژی تمرکز بیشتر بر نام تجاری است تا بر استفاده کننده.در این نوع استراتژِ ی از افراد مشهور استفاده نمی شود .اهمیت برندهای مشهور و معروف در بازار جهانی سبب شده است که صاحبان این برند ها بودجه بسیار زیادی را برای برندسازی این برندها صرف کنند و این بودجه را در رسانه های با پوشش فراگیر همانند رادیو،تلویزیون،و رسانه های چاپی همانند مجلات و روزنامه هابه مصرف برسانند.شرکت هایی بابرندهای مشهور از این استراتژی استفاده های فراوانی می کنند.
۳.استراتژی های کاربرد برند[۱۶] :این استراتژی برند بر استفاده های گوناگون از یک برند ویژه تمرکز دارد.مثلا استفاده دیگر ی برا ی محصول موجود.
۴.برندسازی شرکتی[۱۷]: هنگامی که شرکت ها با فشارهایی از سوی افکار عمومی برای انجام مسئولیت های اجتماعی خود مواجه می شوند،برند سازی در باره شرکت اهمیت زیادی پیدا می کند.مثلا هنگامی که مساله اعتماد یا اطمینان به یک شرکت مطرح می شود ،موسساتی همانند موسسات مالی که فعالیت آنها وابستگی زیادی به اعتماد و اطمینان مشتریان دارد از برندسازی شرکتی استفاده می کنند.
**به عنوان یک راهنمای کلی استراتژی های شناختی پیام در برند سازی که اهداف آن ایجاد اگاهی و دانش درباره برند است بهتر کار می کند،استراتژی های احساسی پیام در برندسازی که هدف آن بیشتر نمودن و تقویت تمایل ترجیح و اعتماد نسبت به کالا است کاربرد دارد و سر انجام استراتژی های کنشی(رفتاری)برای تسهیل و ایجاد نمودن امکان و شرایط خرید برا ی مصرف کنندگان کاربرد دارد.استراتژی های برندسازی که ترکیبی از سه استراتژی دیگر هستند می توانند برای هریک از این شش مرحله سلسله مراتب اثرات پیام استفاده شوند.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۹۳)
آگاهی
استراتژی های شناختی
تیتر و سوتیتر دانش
دوست داشتن
بسط و تفصیل پیام
ترجیح
استراتژی های احساسی
اثبات ادعاها
متقاعد شدن
کاری که باید انجام شود خرید واقعی
استراتژی های رفتاری(کنشی)
استراتژی های برند
(شکل ۱-۳ .ارتباط بین سلسله مراتب اثرات پیام،استراتژی های برندسازی و اجزا تبلیغات ، خویه و دیگران،۱۳۹۱)
۱-۲-۶ . چهارچوب های مفهومی مهندسی پیام در برند سازی:
در خلق و ایجاد پیام برند برای یک برنامه برندسازی چند چهارچوب مفهومی مفید وجود دارد که می تواند راهنمای خوبی برای خلاقان و بازاریابان طراحی پیام باشد.
۱-چهارچوب سلسله مراتب اثرات پیام:از این چهارچوب می توان برای تصریح و روشن نمودن اهداف یک برنامه برندسازی استفاده کرد.این مدل بیان می کند که مصرف کننده کالاهای مصرفی یا صنعتی به منظور انجام خرید از شش مرحله زیر عبور می کند:
۱.۱-آگاهی[۱۸]
۱.۲-دانش[۱۹]
۱.۳-دوست داشتن [۲۰]
۱.۴-ترجیح[۲۱]
۱.۵-متقاعد شدن[۲۲]
۱.۶-خرید واقعی[۲۳]


فرم در حال بارگذاری ...

« مفهوم دعا و آثار تربیتی آن در قرآن و روایات- قسمت ۵تصحیح، مقدمه و شرح آثار منثور ظهوری ترشیزی(۹۴۴-۱۰۲۶)- قسمت ۳۰ »
 
مداحی های محرم