وبلاگ

توضیح وبلاگ من

ارائه نحوه بکارگیری تجهیزات ITS برای بهینه سازی منابع و امکانات در مدیریت بار و حمل ونقل جاده ای مطاله موردی ( بهبود سامانه درگاه ملی بار با بکارگیری سیستم های اطلاعات مکانی GPS)- قسمت ۲۷

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

Summery کاربر می تواند گزارشی از سوابق رزرو بار خود را در اختیار داشته باشد
Dependency : رزرو بار
Actor : کاربر راننده
Precondition : ورود با نام کاربر
Flow of event
-ورود با نام کاربری (شماره کارت هوشمند)
از منوی خدمات رزرو گزینه گزارشات کلیک می نماید
از گزارشات فعالیت ها را کلیک می نماید.
-سیستم در یک فایل گزارشی از بارها رزرو شده , کنسل شده و جریمه ها را به کاربر نمایش می دهد.
-سیستم گزارشات را همراه با تاریخ به کاربر نمایش می دهد.
-کاربر می تواند فایل مورد نظر را پرینت نماید.
Alternative
کاربر از منوی گزارشات نیز می تواند سوابق استفاده خود از سیستم را مشاهده و پریت نماید
Post condition : خروج از سیستم
نن
فصل پنجم
بررسی و تحلیل یافته های پژوهش
مقدمه
در این فصل به بررسی نتایج حاصل از پژوهش و تحلیل پرسشنامه ها خواهیم پرداخت . فرض پژوهنده بر این است که با بهبود سامانه رضایتمندی افزایش یافته و کلیه ذی نفعان مدل بهبود یافته سامانه را بر مدل پیشین آن ترجیح داده و در نتیجه بطور فعالانه تری از سامانه جهت امور حمل و نقل بار استفاده خواهند نمود
جهت ارزیابی مدل بهبود یافته سامانه درگاه ملی بار اقدام به تهیه و توزیع دو نوع پرسشنامه نمودیم و ذی نفعان به دو گروه از نظر نوع استفاده و بهره مندی ای که از سامانه می توانند داشته باشند تقسیم بندی شدند. گروه اول رانندگان و شرکت های حمل و نقل می باشند این گروه در صورت فرهنگ سازی و شناخت دقیق سامانه بیشترین استفاده را از سامانه خواهند برد و طبق فرض مزایای قابل توجهی می تواند مدل بهبود یافته سامانه برای آنها به همراه داشته باشد و گروه دوم کارشناسان سازمان راهداری هستند که این گروه بدلیل ماهیت کاریشان ، استفاده مداوم از سامانه را در برنامه کاری خود دارند لذا افراد گروه دوم بدنبال رفع چالش های صنعت حمل و نقل و افزایش بهره وری سازمان راهداری می باشند سامانه منفعت مالی برای آنها نخواهد داشت .
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
از گروه اول ۶۰ راننده از دو استان کشور مورد بررسی قرار گرفت از آنجایی که این سامانه فقط در ۵ پایانه کشور راه اندازی شده و رانندگان سایر نقاط کشور اطلاع چندانی از آن ندارند بنابراین توزیع پرسشنامه در دو استان بوشهر و خوزستان انجام گردید و طبق توضیحاتی که در فصول قبل به آن پرداختیم بیشترین استفاده سامانه در مناطقی است که بارهای تجاری دارند و بنادر مناطقی هستند که بیشترین بارهای تجاری در آنها وارد و صادر می شود و این بارهای تجاری هستند که قابلیت برنامه ریزی واستفاده در سامانه را دارند .
پرسشنامه ها در بین رانندگان که یک جامعه آماری ۶۰نفره بود توزیع گردید که فقط ۳۰ نفر از رانندگان به سوالات پاسخ دادند و جهت آشنایی بیشتر رانندگان پرسش شونده با این سامانه توضیحات شفاهی نیز بیان شد . در این فرایند در باره موارد افزوده شده به سامانه و سامانه فعلی توضیح داده شده و کاملا سعی شده که این توضیحات جهت دار نبوده و شرکت کننده گان را در جهت ترغیب به پاسخی خاص هدایت نکرده تا پاسخ ها واقعی و قابل اعتماد باشند همچنین پرسشنامه ها حاوی سوالات کوتاه , کم و شفاف بود که هم کاربران زمان زیادی را صرف پاسخ نکنند و هم اینکه بتوان با این تعداد سوال از میزان دستیابی به اهداف پژوهش اطلاع یافت . برای این گروه دو پرسشنامه طراحی شد پرسشنامه ای که نظرات افراد را در باره سامانه فعلی مورد پرسش قرار میداد و پرسشنامه ای که نظرات را بعد از بهبود سامانه ارزیابی می نمود .
از گروه دوم که کارشناسان سازمان راهداری می باشند نیز ۱۵ نفر انتخاب شده این افراد از میان ۱۵ استان کشور انتخاب شدند (زیرا که کارشناسان همه استانها آگاهی کافی در باره سامانه دارند ) برای گروه کارشناسان نیز دو پرسشنامه تهیه شد که سوالاتی در باره سامانه فعلی در پرسشنامه اول و سوالاتی در باره مدل بهبود یافته سامانه در پرسشنامه دوم پرسیده شده .
در طراحی این پرسشنامه ها از روش QUIS دانشگاه مریلند استفاده شده است فرمت سوالات پرسشنامه بصورت بسته مطرح شده (جوابها به صورت خوب یا بد) که امکان آنالیز بهتر با نرم افزارهای موجود میسر گردد . سوالات از اهداف پژوهش گرفته شده تا بتوان میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده را تخمین زد . از آنجایی که دو گروه از کاربران میتوانند استفاده متفاوتی از سامانه داشته باشند لذا پرسشنامه ها برای دو گروه مختلف طراحی شده همچنین پرسشنامه ها بگونه ای طراحی شده که پرسش شونده بتواند در بازه زمانی کوتاه پاسخی دقیقی را ارائه دهد . پرسش شونده باید نظر مثبت یا منفی خود را درباره پرسش مطرح شده بیان نماید .پرسش ها با کلمه پرسشی آیا شروع شده که نحوه تنظیم سوالات : شروع از سوالات سطحی به سوالات تخصصی تر و عمیق تر می باشد . این پرسشنامه بصورت ساختاریافته تنظیم شده است و سوالات بصورت واضح مطرح شده است مخصوصا پرسشنامه ای که مربوط به کاربران راننده /شرکت حمل و نقل است و سعی شده با بیان اینکه «نظرات شما ارزشمند و باعث بهبود وضعیت حمل و نقل کشور خواهد شد» , انگیزه برای دادن جواب بهتر و تامل بیشتر درباره پاسخ هایی باشد که پرسش شوندگان بدان ها پاسخ خواهند داد
لازم به ذکر است سوالات قبل و بعد از بهبود سامانه به صورت یکسان پرسیده شده اما بطور معنی داری پاسخ ها در قبل و بعد از بهبود سامانه متفاوت بوده اند . در ادامه جدول فراوانی و نمودار تعداد شرکت کنندگان به تفکیک نوع کاربری آورده شده است .
۱-۵-جدول توزیع فراوانی شرکت کنندگان در آزمون به تفکیک نوع کاربری

 

ferq
  Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent
Valid admin ۱۵ ۳۳٫۳ ۳۳٫۳ ۳۳٫۳


فرم در حال بارگذاری ...

« نظام اخلاق در اندرزنامه های پهلوی۹۱- قسمت ۱۰عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان- قسمت ۵۶ »
 
مداحی های محرم