CFI : این معیار شاخص برازش مقایسهای است. هرچه مقدار این معیار به یک نزدیکتر باشد نتیجه گرفته میشود، که مدل پیشنهادی مناسب است.
GFI : این معیار شاخص برازش نیکویی است. هرچه مقدار از ۰.۸ بزرگتر باشد نتیجه گرفته میشود، که مدل پیشنهادی مناسب است.
AGFI : این معیار شاخص برازش نیکویی تصحیح شده است. هرچه مقدار از ۰.۸ بزرگتر باشد نتیجه گرفته میشود، که مدل پیشنهادی مناسب است.
RMSEA : این معیار شاخص، ریشهی میانگین توان مربعات خطا است. هرچه مقدار از ۰.۰۷ کوچکتر باشد نتیجه گرفته میشود، که مدل پیشنهادی مناسب است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
۴-۱: مقدمه
پس از گردآوری داده ها، پژوهشگر باید داده های گردآوری شده را با بهره گرفتن از روش های آماری مناسب تحلیل کند. تحلیل داده ها، به استنباط معنا از مشاهداتی که به عنوان بخشی از طرح پژوهش به عمل آمدهاست، اطلاق میشود. تحلیل داده های کمی، مشتمل بر قراردادن مشاهدات به صورت عددی و دست کاری آنها بر حسب خواص ریاضیشان است. مرحله عملی و اصلی یک کار پژوهشی دستیابی به پاسخ است که پژوهشگر در بدو پژوهش در پی رسیدن به آن است. جهت رسیدن به این مهم، داده های جمعآوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند. دراین بخش پس از مشخص شدن داده ها در جامعه مورد پژوهش، فرضیه های پژوهش مورد آزمون قرار خواهد گرفت و یافته های جانبی آن ارائه خواهد شد.
۴-۲: آمار توصیفی
نمودارهای توصیفی مربوط به ویژگیهای جمعیت شناختی است. دراین بخش ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه آماری تشریح میگردد. ویژگیهای مورد توجه قرار گرفتهشده عبارتنداز: وضعیت افرادپاسخ دهنده از نظر جنسیت، میزان تحصیلات، نوع سمت پاسخ دهنده.
۴-۲-۱: جنسیت پاسخ دهندگان مورد پژوهش
جدول (۴-۱)وضعیت جنسیت پاسخ دهندگان
فراوانی جنسیت |
فراوانی مطلق | درصد فراوانی |
زن | ۱۵۱ | ۳۹.۳۲ |
مرد | ۲۳۳ | ۶۰.۶۸ |
جمع کل | ۳۸۴ | ۱ |
نمودار (۴-۱) وضعیت جنسیت پاسخ دهندگان
۴-۲-۲: تحصیلات پاسخ دهندگان مورد پژوهش
جدول(۴-۲)وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان
فراوانی تحصیلات |
فراوانی مطلق | درصد فراوانی |
زیر دیپلم و دیپلم |
فرم در حال بارگذاری ...