۲T توسعه انعطافناپذیر شبکه های حمل و نقل بدون در نظرگرفتن اهداف حمل و نقل در سطوح ملی– منطقهای، ضعف مدیریتی بر پروژه ها و تأسیسات زیرساختی حمل و نقل، و نیز در اولویت قرار ندادن و اتمام به موقع پروژه ها ، کمبود منابع مالی و عدم هماهنگی میان ارکان سیاستگذار و تصمیمگیرنده در زمینه حمل و نقل شهری
۱۰۶/۰
۳
۳۱۸/۰
*
۱۰T سوخت غیرسازگار با محیطزیست در وسایل نقلیه خصوصی و عمومی
۱۰۶/۰
۴
۴۲۳/۰
*
۸ Tکاهش عرض و نامناسب بودن معبر در مسیر عابرپیاده و محورهای شهری و نیز وجود شبکه های غیرمنظم با شیب تند در برخی از نقاط شهر
۱۰۰/۰
۴
۴۰۱/۰
*
۴- تعیین عناصر زیرمجموعه سیستم
ارزیابی محیط درونی و بیرونی سیستم حمل و نقل شهری در کلانشهر کرمانشاه به صورت کلی، در کل موضوع و نیز در چهار زیرمجموعه آن صورت گرفته است. به همین علت در تدوین راهبردها علاوه بر کنار همگذاری عوامل درونی و بیرونی یک عنصر جهت ارائه راهبرد این فرایند، بین عناصر نیز انجام گرفته است. به عبارت دیگر شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید در سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه زیرمجموعههای بافت کالبدی[۵۹] (حرکت و دسترسی[۶۰]) کارآیی[۶۱]، ایمنی[۶۲] و وسایلنقلیه[۶۳] به صورت مجزا و با بهره گرفتن از اطلاعات بررسی عوامل فوق در نظر گرفته شده است. نتایج حاصل از تعیین عناصر زیرمجموعه سیستم در جداول (۴-۵)، (۴-۶)، (۴-۷) و (۴-۸) آمده است.
جدول (۴-۵): ماتریس SWOT عنصر بافت کالبدی(حرکت و دسترسی) (T) سیستم حمل و نقل شهری
عوامل درونی
نقاط ضعف
T5 W
ضعف شدید شبکه معابر در بیشتر نقاط و عدم وجود سلسله مراتب شبکه ای معابر و پیروی از اصول صحیح فنی و نیز عدم استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود شهر.
WT 10
عدم وجود چند بزرگراه شهری که حجم ترافیک عبوری را به شدت کاهش خواهد داد.
۱۲ WT
قرارگیری نامناسب برخی از تقاطعهای همسطح و غیرهمسطح در سطح شهر و نیز عدم اجرای سیستمهای هوشمندSCAT در تمامی تقاطع علیرغم پتانسیل موجود.
فرم در حال بارگذاری ...