وبلاگ

توضیح وبلاگ من

امکان سنجی پیوستن ایران ایر به ائتلاف های بین المللی هوایی- قسمت ۵۱

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۷

 

۱

 

 

N/A

 

۱ wet-leased from MNG Cargo Airlines and 1 wet-leased from MASkargo

 

 

 

Total

 

۲۳۳

 

۲۱۵

 

۶۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدول ۴-۲: ناوگان Turkish Airline

 

 

 

۴-۳-۲ بسته شدن حساب مالی ایران ایر در [۱۲۵]ICH
توافقنامه‌های بین ایرلاین ها باعث می‌شود که مسافران بتوانند بلیت پروازهای چند بخشی را از یک ایرلاین خریداری کنند. وجود این نهاد در IATA باعث می‌شود که ایرلاین ها حساب‌های خود با یکدیگر را با سرعت و اطمینان بالا تسویه کنند. در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۵۱ بیلیون دلار پول در این نهاد جا شده است.
در سال‌های اخیر حساب ایران ایر در این نهاد بسته شده است و همین امر باعث می‌شود که پولی به ایران ایر در صورت انجام پروازهای بین‌المللی در طی قراردادهایی مانند SPA، داده نشود. به همین دلیل تعداد قراردادهای SPA ایران ایر از ۳۵ در عرض ۲ سال به ۲۳ عدد رسیده است. آخرین ایرلاینی که توافق SPA خود با ایران ایر را قطع کرده است، Air Canada است. علاوه بر این، این اتفاق باعث شده است که تعداد انتخاب‌های ایران ایر در یک مسیر خاص، برای ایجاد توافق کاسته شده و در قراردادها، ایرلاین های مقابل دارای اهرم فشار باشند.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۳-۳ تأیید نشدن استاندارد ایران ایر
برنامه IOSA[126] یک سیستم بین‌المللی پذیرفته‌شده برای ارزیابی مدیریت و کنترل سیستم های عملیاتی یک ایرلاین است. هر عضو IATA باید به وسیله‌ی IOSA تأیید شود.
بازرسان IOSA هر دو سال یک‌بار ایرلاین های عضو IATA را مورد بازرسی قرار داده تا صلاحیت آن‌ ها را برای انجام پرواز تأیید کنند. کشورهای مختلف به ایرلاین هایی که از جانب IOSA تأییدشده باشند اجازه پرواز به کشورشان را می‌دهند. در حال حاضر بازرسان IOSA از آمدن به ایران و ارزیابی ایرلاین ها خودداری کرده‌اند و اگر تا دو ماه آینده این کار صورت نگیرد، از ابتدای ۲۰۱۴ ایرلاین های ایرانی حق پرواز به کشورهای دیگر را نخواهند داشت.
۴-۴ عوامل تأثیرگذار در ایجاد ائتلاف جهانی
بعد از بررسی قراردادهای میان ایرلاین ها و وضعیت ایران ایر در این قراردادها لازم است به عواملی اشاره کنیم که برای پیوستن به ائتلاف‌های جهانی، تأثیرگذار هستند. البته این مباحث در صورتی است که اثرات ناشی از تحریم‌ها را در نظر نگیریم( حداقل تحریم‌های چند سال اخیر را در نظر نگیریم).
مهم‌ترین عامل در بالا بردن پتانسیل پیوستن به ائتلاف‌های جهانی، داشتن ناوگان قوی و کیفیت بالای خدمات است. ناوگان و کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط یک ایرلاین باید در حد استاندارهای بین‌المللی باشد و حداقل استانداردهای ورودی به ائتلاف‌ها را برآورده کند. عوامل زیر از محرک‌های اصلی پیوستن به ائتلاف‌های جهانی هستند:
قدرت شبکه پروازی
این عامل به تعداد مقصدهایی که یک ایرلاین به آن پرواز دارد اشاره می‌کند. هرچه تعداد این مقصدها زیاد باشد احتمال پیوستن به ائتلاف‌های جهانی و قراردادهای جهانی بیشتر است.
میزان مسافر داخل
میزان مسافری که یک ایرلاین در داخل یک کشور دارد نیز یکی از عوامل اصلی در بالا بردن پتانسیل پیوستن به ائتلاف است. این عامل با صنعت گردشگری ارتباط مستقیم دارد و هرچه تعداد مسافرها بیشتر شود امکان پیوستن به ائتلاف بالاتر است.
شرایط جغرافیایی
این عامل بیان‌کننده‌ی شرایط جغرافیایی کشور و نقش آن در ترافیک هوایی است. هرچه فضای یک کشور بتواند به کاهش زمان و هزینه‌های هوانوردی کمک کند، پتانسیل آن کشور برای پیوستن به ائتلاف را بالا می‌برد. در شکل زیر می‌توان ترافیک هوایی در سطح جهان را دید و به اهمیت جایگاه ایران رسید.

 

 

 

 

 

 

شکل ۴-۱: ترافیک هوایی در سطح جهان

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« تولید اتانول و استات از گاز سنتز با استفاده از باکتری کلستریدیوم لانگالی- قسمت ۳رابطه بین رهبری تحول آفرین بر رفتار شهروندی سازمانی از طریق درک عدالت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان- قسمت ۲۳ »
 
مداحی های محرم