وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی تأثیر احساسات بر رفتار مشتریان آنلاین- قسمت ۲۱

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

فرمول محاسبه ضریب تعیین:

۳-۱۲-۳ آزمون معنی داری ضریب همبستگی
ضریب همبستگی با توجه به نمونه‌ای مشخص محاسبه می‌شود. بدیهی است که این ضریب که بعضی مواقع ضریب همبستگی نمونه‌ای خوانده می‌شود، از نمونه‌ای به نمونه‌ای دیگر تغییر می‌یابد. حال سؤال اینجاست که آیا بین دو متغیر x و y که ضریب همبستگی آن را تعیین کردیم همبستگی معنی داری وجود دارد یا نه؟به عبارت دیگر، آیا می‌توان به وجود یک رابطه علت و معلولی خطی اذعان داشت و یا ضریب همبستگی به دست آمده ناشی از شانس و تصادف بوده است.
اگر از ضریب تعین ریشه دوم بگیریم، به مقدار به دست آمده ضریب همبستگی می‌گوییم. ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه، مستقیم یا معکوس را نشان می‌دهد و همواره بین ۱ و ۱- است.
علامت ضریب همبستگی ® همان علامت شیب خط رگرسیون (b) است. تحقیقات همبستگی را می‌توان برحسب هدف به سه دسته تقسم کرد:
الف) مطالعه همبستگی دو متغیری
ب) تحلیل رگرسیون
ج) تحلیل ماتریس همبستگی یا کوواریانس
تحلیل رگرسیون: در تحقیقاتی که از تحلیل رگرسیون استفاده می‌شود، معمولاً هدف پیش‌بینی یک یا چند متغیر ملاک از یک یا چند متغیر پیش بین است. چنانچه هدف پیش‌بینی یک متغیر ملاک از چند متغیر پیش بین باشد از مدل رگرسیون چندگانه استفاده می‌شود، در تحقیقات رگرسیون چندگانه هدف پیدا کردن متغیرهای پیش‌بینی است که تغییرات ملاک را چه به تنهائی و چه مشترکاً پیش‌بینی کند.
از آنجا که در این تحقیق در پی تعیین تأثیر همزمان احساسات بر رفتار مشتریان آنلاین هستیم و به مقایسه جستجو، تجربه و خدمات اعتباری می‌پردازیم از رگرسیون چندگانه استفاده می‌کنیم.
معادله رگرسیون: در این معادله ارتباط بین دو متغیر یا خط رگرسیون آن‌ ها بوسیله حداقل توان‌های دوم آن‌ ها محاسبه می‌گردد:
x متغیر مستقل و y متغیر وابسته است.

برای اندازه ­گیری دقت برآورد رگرسیون، از خطای معیار برآورد استفاده می‌شود که همان نقش انحراف معیار را بازی می‌کند:
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

(آذر و مومنی، ۱۳۸۹)
ورود متغیرهای پیش بین در تحلیل رگرسیون به شیوه‌های گوناگون صورت می‌گیرد:
الف) روش همزمان
ب) روش گام به گام
ج) روش سلسله مراتبی
در روش گام به گام اولین متغیر مستقل بر اساس بالاترین ضریب همبستگی صفر مرتبه با متغیر وابسته وارد تحلیل می‌شود. از آن پس سایر متغیر‌های مستقل برحسب ضریب همبستگی تفکیکی یا نیمه تفکیکی در تحلیل وارد می‌شود. به‌طور کلی در روش گام به گام ترتیب ورود متغیر‌ها در دست محقق نیست (سرمد و بازرگان، ۱۳۸۰)
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ­ها
۴-۱ مقدمه
این فصل مشتمل بر تجزیه و تحلیل داده‌ها و نمایش نتایج مطالعه حاضر است. در این فصل فراوانی‌های مربوط به پاسخ ها، ویژگی‌های نمونه و تحلیل‌های آماری ارائه می‌گردد و در پایان یافته‌ها به شکلی مشروح مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
تحلیل داده‌ها با بهره گرفتن از نرم افزار spss و در سه مرحله انجام پذیرفت، این سه مرحله عبارت بودند از: ۱) شناخت داده‌ها و آماده ­سازی آن‌ ها برای تحلیل؛ ۲) انجام تست‌های روایی و پایایی معیارها؛ ۳) و سپس تحلیل مدل مفهومی ارائه‌شده. درپایان فرضیه‌های مطرح شده در این مطالعه مورد آزمون قرارگرفتند و در نهایت یافته‌های مرتبط با هر فرضیه توصیف و مورد بحث قرار گرفتند.
در فصول قبلی به بررسی کلیات تحقیق و همچنین مبانی نظری مرتبط به مفاهیم اولیه این تحقیق پرداختیم. همچنین در فصل روش شناسی تحقیق به بررسی ابزار تحقیق در کنار روش جمع‌ آوری اطلاعات و تحلیل اطلاعات پرداختیم. در این فصل از تحقیق تلاش می‌شود تا با توجه به اطلاعات محاسبه شده در فصول قبلی در دو بخش توصیفی و استنباطی به تحلیل اطلاعات مرتبط با این تحقیق بپردازیم.
۴-۲ آمار توصیفی
در این بخش از تحقیق به تحلیل اطلاعات مربوط به متغیر‌های جمعیت شناختی ازجمله اطلاعات مربوط به جامعه آماری برحسب جنسیت، سن و سطح تحصیلات می‌پردازیم.
۴-۲-۱ بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری
اطلاعات مربوط به شاخص‌های توصیف جمعیت برای افراد نمونه در جداولی درج گردیده است. این اطلاعات طبقه‌بندی جنسیتی، سنی و میزان تحصیلات افراد نمونه را نشان می‌دهد.
جدول (۴-۱) اطلاعات توصیفی مربوط به طبقه‌بندی جنسیتی افراد نمونه را نشان می‌دهد که دامنه آن زن و مرد می‌باشد. از ۳۶۷ نفر کل نمونه آماری، تعداد ۲۳۱ نفر آن‌ ها مرد و ۱۳۶ نفر آن‌ ها زن می‌باشند. پیوست (شماره ۱).
جدول ۴- ۱: توزیع جنسیت

 

درصد فراوانی جنسیت
۹۰/۶۲ ۲۳۱ مرد


فرم در حال بارگذاری ...

« مقایسه کفایت اجتماعی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در مدیران سازمان های مردم نهاد، خصوصی و دولتی- قسمت ۳بررسی رابطه عدالت سازمانی با خشونت در محیط کار در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس »
 
مداحی های محرم