وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی تاثیر محرک های ارزش ویژه برند بر طنین برند مورد مطالعه دانشگاه های منتخب در شهر تهران- قسمت ۷

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

 

پایان نامه - مقاله - پروژه

نام محقق تعریف ارزش ویژه برند
آکر مجموعه ای از دارایی های برند و تعهدات مربوط به برند، که به ارزش فراهم شده برای کالا یا خدمت برای شرکت ویا مشتریان آن شرکت اضافه می شود وی ا از آن کاسته می شود.
دی چرناتونی و مک دونالد ویژگی متمایزی که تحت برند قرار دارد و ارزش افزایش یافته ای به ترازنامه شرکت می دهد.
فرکوهار ارزش افزوده ای که برند فرض شره به محصول اعطا می کند.
کلر تاثیر متمایز دانش برند بر پاسخ مصرقف کننده به فعالیت بازاریابی.
پارک و سرینواسان ترجیح اعطا شده توسط برند به بحصول، زمانیکه توسط یک مشتری فردی درک شده است.
سایمون و سالیوان جریانات نقدی که به دلیل سرمایه گذاری بر روی برند، روی می دهد.
سرینواسان جزئی از ترجیح کلی که توسط ویژگی های به طور عینی اندازه گیری شده، بیان نمی شود.
سوایت و همکاران معادل سازی مالی استفاده کلی مصرف کننده ای که یک برند را می گیرد.
دویس و منتزر ارزشی که بریا شرکت به دلیل ارتباط محکم بین برند شرکت و برندهای مشتریان ایجاد می شود.

طبقه بندی ادبیات ارزش ویژه برند
تلاش برای ایجاد رابطه بین مشتری و برند، مفهوم ارزش ویژه برند را ایجاد کرده است. این مفهوم هم درادبیات مالی و هم در ادبیات بازاریابی مطرح شده است. البته بازاریابان تمایل دارند این مفهوم را به گونه های متفاوت با متخصصان مالی، تعریف کنند. تعاریف آنها در دو عبارت رابطه مشتری با برند (مشتری محور[۱۹]) و یا مفهومی که برای صاحبان برند ارزش افزائی می کند (شرکت محور[۲۰])، ارائه می شود ((Wood, 2000
ارزش ویژه برند، با معانی بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است.(Feldwick, 1996) به منظور از بین بردن ابهامات ایجاد شده، بیان مفهوم ارزش ویژه برند و نحوه ارتباط دیدگاه های گوناگون با یکدیگر، امری ضروری است. برای روش کردن این موضوع، بایستی بین سه سطح ارزش، تفاوت قائل شد (Lindemann, 2003):

 

  • دارائی برند[۲۱] (شرح برند[۲۲]): که در برگیرنده منابع تأثیرگذاری برند بوده و ارزش آفرینی یک برند، از انعکاس مفاهیم ارائه شده در این طبقه، شروع می شود (آگاهی از برند/برجستگی، تصویر برند، نوع ارتباط با مشتری).


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی ارتباط عوامل صاحبکار با بودجه زمانی و مقایسه ساعات بودجه شده و گزارش شده و تجزیه و تحلیل انحرافات بودجه زمانی در سازمان حسابرسی- قسمت ۸بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه- قسمت ۱۲۸ »
 
مداحی های محرم