وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی رابطه استفاده مفرط از تلفن همراه، احساس تنهایی و سازگاری اجتماعی با انگیزش تحصیلی در دانشجویان- قسمت ۳۳

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

کل

 

۸۷۲/۱۱۴

 

۹۷

 

 

 

 

 

بررسی جدول (۴-۲۲) نشان می دهد که مقدار F معنادار است که این امر بیانگر این است که مؤلفه های احساس تنهایی تبیین معناداری از استفاده مفرط از تلفن همراه ‏ دارند.در جدول (۴-۲۸) سهم هریک از مؤلفه های احساس تنهایی به تفکیک در پیش بینی استفاده مفرط از تلفن همراه ‏ و همچنین معناداری آن را گزارش شده است.
جدول ۴-۲۳: ضرایب رگرسیون مؤلفه های احساس تنهایی با استفاده مفرط از تلفن همراه ‏

 

 

مؤلفه ها

 

ضرایب استاندارد

 

t

 

Sig.

 

 

 

B

 

β

 

 

 

تنهایی ناشی از ارتباط خانواده

 

۷۰۱/۰

 

۳۳۵/۰

 

۸۱۹/۲

 

۰۰۶/۰

 

 

 

تنهایی ناشی از ارتباط با دوستان

 

۱۰۱/۰

 

۰۵۰/۰

 

۴۵۲/۰

 

۶۵۲/۰

 

 

 

نشانه های عاطفی تنهایی

 

۰۸۲/۰-

 

۰۳۹/۰-

 

۳۶۲/۰-

 

۷۱۸/۰

 

 

 

جدول (۴-۲۳) نشان می دهد که با وجود اینکه مؤلفه های احساس تنهایی با همدیگر تبین معناداری (۱۱/۰=) از استفاده مفرط از تلفن همراه ‏را نشان می دهند اما در مقام بررسی تنها بعد تنهایی ناشی از ارتباط خانواده معنی دار بود. بدین معنی که با افزایش یک واحد تنهایی ناشی از ارتباط خانواده میزان استفاده مفرط از تلفن همراه ۳۳/۰ در جوانان پسر افزایش می یابد.
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
فرضیه های پژوهش
فرضیه اول: بین مؤلفه های احساس تنهایی و انگیزش تحصیلی در جوانان پسر رابطه وجود دارد.‏
با توجه به نتایج به دست آمده طی بررسی ضرایب همبستگی بین مولفه های احساس تنهایی با انگیزش تحصیلی نشان­دهنده­ رابطه منفی و معنادار در بین تمامی مؤلفه های احساس تنهاییی با انگیزش تحصیلی می باشد. با این وجود می توان گفت: با افزایش میزان نمرات مولفه های احساس تنهایی، انگیزش تحصیلی در جوانان پسر کاهش می­یابد و بالعکس. همچنین نتایج نشان داد که مؤلفه های احساس تنهایی تبیین معناداری از انگیزش تحصیلی دارند، لذا با وجود اینکه مؤلفه های احساس تنهایی با همدیگر تبیین معناداری از انگیزش تحصیلی را نشان می دهند، اما در مقام بررسی سهم هر کدام از این مؤلفه ها فقط مؤلفه تنهایی ناشی از ارتباط خانواده تبیین معناداری از انگیزش تحصیلی دارد.
فرضیه دوم: بین مؤلفه های سازگاری اجتماعی و انگیزش تحصیلی در دانشجویان پسر رابطه وجود دارد.‏
داده های به دست آمده از تحلیل این فرضیه نشان­دهنده­ رابطه مثبت و معنادار در بین تمامی مؤلفه های سازگاری اجتماعی با انگیزش تحصیلی می باشد. لذا می­توان گفت: با افزایش میزان نمرات مولفه های سازگاری، انگیزش تحصیلی در جوانان پسر افزایش می یابد. همچنین براساس یافته ها می توان گفت مؤلفه های سازگاری تبیین معناداری از انگیزش تحصیلی دارند. لازم به ذکر است که مؤلفه های سازگاری اجتماعی با همدیگر تبین معناداری از انگیزش تحصیلی را نشان می دهند، اما مؤلفه سازگاری عاطفی تبیین معنی داری را نشان نمی دهد. مؤلفه سازگاری اجتماعی و سازگاری آموزشی تبین معناداری از انگیزش تحصیلی دارد.
فرضیه سوم: بین مؤلفه های احساس تنهایی و مؤلفه های سازگاری در دانشجویان پسر رابطه وجود دارد.‏


فرم در حال بارگذاری ...

« نقد و بررسی مرجعیت اهل کتاب در بین صحابه در نقل روایات و تفسیر قرآن- قسمت ۱۲شاخصه های الگوی مسکن پایدار (با تاکید بر نقش عرصه های گروهی در پایداری اجتماعی مجتمع های مسکونی) درمشهد- قسمت ۳۱ »