وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سنجش عوامل موثر بر کارائی سود در شعب بانک سینا

 
تاریخ: 01-12-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

 

 

 

1-3- اهمیت موضوع

 

 

در شرایط فعلی با توجه به گستردگی شعب بانک ها در سراسر کشور ، ایجاد موسسات مالی و اعتباری جدید و بوجود آمدن رقابت بیش از پیش بین بانکها و اثرات تحریم های بین المللی ، موضوع کارایی بانکها از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوری که عملکرد صحیح و کارا بانکها  می تواند منجر به کارایی دیگر بخش های اقتصاد شود چراکه بانکها با  جذب سپرده های اشخاص و اعطای تسهیلات نقش عمده ای در تامین مالی دیگر بنگاه های اقتصادی دارند. با توجه به این که بخش عمده مراودات تجاری بانکها در شعب آنها صورت می گیرد عملکرد کارا و اطلاع از میزان کارایی شعب و عوامل موثر بر این کارایی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد تا ضمن نیل به اهداف از پیش تعیین شده بانک ، با جلوگیری از اتلاف منابع کمیاب در جهت تامین منافع اقتصاد ملی گام بردارند .

عکس مرتبط با اقتصاد

 

 

 

 

1-4- اهداف تحقیق

 

 

اهداف این پژوهش عبارتند از :

 

 

1- اندازه گیری کارایی سود شعب بانک سینا .

 

 

2- شناخت شعب ناکارا و ایجاد زمینه برای حرکت به سوی کارایی .

پروژه دانشگاهی

 

 

 

3- شناخت متغیرهای که بیشترین تاثیر را بر اندازه گیری شاخص کارایی سود دارند .

 

 

 

 

 

1-5- سوالات تحقیق

 

 

سوالاتی که در این پژوهش مطرح می شوند به شرح ذیل می باشد :

 

 

1- میزان کارایی سود هر یک از شعب بانک سینا چقدر می باشد ؟

 

 

2- چه متغیرهای بیشترین تاثیر را بر شاخص کارایی سود شعب بانک سینا دارند ؟

 

 

 

 

 

 

 

 

1-6- فرضیات تحقیق

 

 

فرضیات پژوهش به شرح ذیل می باشند :

 

 

فرضیه اول : بین تسهیلات شعب و کارایی سود شعب رابطه معناداری وجود دارد.

 

 

فرضیه دوم : بین سرمایه گذاری های  شعب و کارایی سود شعب رابطه معناداری وجود دارد .

 

 

فرضیه سوم : بین سپرده های نزد سایر بانکها  شعب و کارایی سود شعب رابطه معناداری وجود دارد .

 

 

فرضیه چهارم : بین قیمت نیروی کار  شعب و کارایی سود شعب رابطه معناداری وجود دارد .

 

 

فرضیه پنجم : بین قیمت سرمایه فیزیکی  شعب و کارایی سود شعب رابطه معناداری وجود دارد .


فرم در حال بارگذاری ...

« سنجش ریسک شرکت‌های منتخب در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از معیار تسلط تصادفی و …شناسایی رابطه عوامل انگیزشی سودمندی­گرایی و لذت گرایی با تمایل به خرید اینترنتی »
 
مداحی های محرم