وبلاگ

توضیح وبلاگ من

ارزیابی آمادگی بکارگیری راه حل سازمانی (ERP) بر اساس عوامل حیاتی موفقیت (مورد کاوی شرکت ایران خودرو دیزل)- قسمت ۲۲

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

همانطور که در جداول بالا مشاهده می شود سطح معنی داری آزمون برای تمام متغیرهای مورد نظر H1 رد و فرضیه Hتایید می شود؛ لذا فرضیه سطح خطای قابل پذیرش می گیرد و مشخص می گردد که همه متغیرها نرمال هستند و برای بررسی آنها می بایست از آزمونهای پارامتریک استفاده شود . در این پژوهش جهت بررسی فرضیات تحقیق از آزمون های میانگین یک جامعه (t-test) استفاده گردیده است.
دانلود پایان نامه
فرضیه شماره یک: عامل منابع انسانی
فرضیه اول : شرکت ایران خودرو دیزل از جنبه منابع انسانی برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی آماده است.
طراحی فرض ۰H
شرکت ایران خودرو دیزل از جنبه منابع انسانی برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی آماده نیست.
طراحی فرض ۱H
شرکت ایران خودرو دیزل از جنبه منابع انسانی برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی.
آماده است
به منظور بررسی و پاسخ به این سوال از آزمون میانگین یک جامعه استفاده گردید. با استناد به نمرات بدست آمده از نمونه و انجام آزمون T یک نمونه ای نتایج تحلیل در جدول ۴-۱۰ آمده است. همانطور که مشاهده می شود مقدارp-value یا بعبارتی مقدار Sig که مقدار آن ۰.۰۰۰ می باشد از مقدارα=۰/۰۵ کوچکتر گردیده است لذا فرض صفر مبنی بر اینکه جنبه منابع انسانی بیشتر از ۳ می باشد تایید نگردیده است؛ منفی بودن حد بالا و پایین این فاصله نیز بیانگر این نکته می باشد که میانگین جنبه منابع انسانی کمتر از عدد ۳ می باشد لذا اگر ما با توجه به میانگین این متغیر نمره کمتر از ۳ را وضعیت نا مناسب، نزدیک به ۳ را وضعیت متوسط و بیشتر از ۳ را وضعیت مناسب در نظر بگیریم، نتیجه کلی بدین صورت قابل تبیین خواهد بود که از نظر جنبه منابع انسانی با توجه به میانگین جامعه(۲.۶۲ )در وضعیت نامناسب قرار دارد. همچنانکه در جدول پائین مشخص است مقدار آماره T برابر با ۸.۹۲۶- است که از۱.۹۶- کوچکتر است و در ناحیه بحرانی آزمون قرار ندارد و به بیان دیگر اختلاف میانگین از عدد ۳ معنی دار می باشد.
جدول ۴-۱۰: نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای جهت بررسی عامل منابع انسانی

 

عامل Test Value = 3  
آزمون(T) درجه آزادی(Df) سطح
معنی داری
میانگین حد پایین حد بالا مقدار میانگین واقعی
منابع انسانی ۸.۹۲۶- ۱۲۳ ۰.۰۰۰ ۰.۳۷۹- ۰.۴۶۳- ۰.۲۹۵۲- ۲.۶۲

فرضیه شماره دو: عامل زیر ساخت تکنولوژی اطلاعاتی
فرضیه دوم : شرکت ایران خودرو دیزل از جنبه زیر ساخت تکنولوژی اطلاعاتی برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی آماده است.
طراحی فرض ۰H
شرکت ایران خودرو دیزل از جنبه زیر ساخت تکنولوژی اطلاعاتی برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی آماده نیست.

طراحی فرض ۱H
شرکت ایران خودرو دیزل از جنبه زیر ساخت تکنولوژی اطلاعاتی برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی آماده است.

با توجه به نتایج جدول شماره ۴-۱۱، جنبه زیر ساخت تکنولوژی اطلاعاتی معنی دار نبوده و تجزیه وتحلیل داده ها مطابق جدول شماره ۴-۱۱ نشان داد مقدار t بدست آمده از گروه نمونه (۲.۴۷۵-) است و لذا سطح خطای مشاهده شده، بزرگتر از ۰.۰۵ است. لذا می توان پذیرفت جنبه زیر ساخت تکنولوژی اطلاعاتی همچنانکه در جدول پائین مشخص است مقدار آماره T از۱.۹۶- کوچکتر است و در ناحیه بحرانی آزمون قرار ندارد و به بیان دیگر اختلاف میانگین از عدد ۳ معنی دار نمی باشد. از نظر وضعیت نیز با توجه به میانگین جامعه(۲.۸۹۸ )در وضعیت نامناسب قرار دارد
جدول ۴-۱۱: نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای جهت بررسی جنبه زیر ساخت تکنولوژی اطلاعاتی

 

عامل Test Value = 3  


فرم در حال بارگذاری ...

« طراحی سیستم یکپارچه کنترل جهت بهبود پایداری جانبی و دینامیک غلت خودرو- قسمت ۲۷بررسی رابطه بین تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی در بین کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان بندرعباس- قسمت ۱۲ »
 
مداحی های محرم