در نتایج تحقیقی که در سال 1982توسط دیوید انجام شده نشانگراین است که فقط 10درصد استراتژیهایی که به خوبی فرموله شده اند ،درعمل با موفقیت پیاده میشوند. درچنین شرایطی مدیران به دنبال ابزاری بودندکه آنها را در تحقق استراتژیهایشان یاریدهد.(پرویز بختیاری،1383،ص23)
کاپلان و نورتون برای رفع این موانع روش ارزیابی متوازن را به عنوان ابزار نیرومند در تحقیق استراتژی ها ی سازمان و شرکت ها به مدیران عرضه کردند. (ابن رسول و همکاران ،2003)
در این تحقیق تلاش میشود با استفاده از روش ارزیابی متوازن که به جنبه های مختلف سازمان توجه دارد و باعث ایجاد یک نظام ارزیابی عملکرد پویا میشود، عملکرد بانک تجارت استان خوزستان به طور واقعی مورد ارزیابی قرارگیرد . به عبارت دیگردغدغه پژوهشگران این است که:
1)آیا در بانک تجارت استان خوزستان از روش ارزیابی متوازن استفاده می شود؟
2) آیا جنبه های مالی بانک تجارت استان خوزستاننسبت به جنبه های غیر مالی اهمیت بیشتری دارد؟
3)آیا جنبه های مشتری نسبت به سایر جنبه های غیر مالی حائز اهمیت بیشتری است؟
4)میزان اهمیت هر یک از معیار های چهار گانه چقدر است؟
1-1-4.اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق
با توجه به اینکه بانک تجارت استان خوزستان زیادی می باشد، داشتن یک عملکرد مطلوب هم برای توسعه و پیشرفت سازمان و هم برای مشتریان ضروری ودارای اهمیت است. ضرورت امر سبب گردید تا با اجرای این پژوهش عملکرد بانک تجارت استان خوزستانبا استفاده از یک روش جامع (روش ارزیابی متوازن ) از چهار منظر (مالی ،مشتری فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری )مورد ارزیابی قرارگرفته ومشخص شود که عملکرد سازمان مورد نظر درکل چه وضعیتی دارد و درکدام یک از چهار منظر مورد نظر با توجه به اهمیت آنها نیاز به توسعه و بهبود دارد.
1-1-5 اهداف تحقیق
اهداف اصلی تحقیق عبارتند از:
1 .بررسی شاخصهای کارت امتیازی متوازن از منظر مالی در بانک تجارت استان خوزستان
- بررسی شاخصهای کارت امتیازی متوازن از منظرمشتری در بانک تجارت استان خوزستان
- بررسی شاخصهای کارت امتیازی متوازن از منظرفرآیند های داخلی در بانک تجارت استان خوزستان
- بررسی شاخصهای کارت امتیازی متوازن از منظر رشد و یادگیری در بانک تجارت استان خوزستان
- رتبه بندی شاخص های کارت امتیازی متوازن در بانک تجارت استان خوزستان
1-1-6فرضیات تحقیق
1.شاخص های مالی بانک تجارت استان خوزستاندر سال 1390تحقق یافته است.
3.شاخص های رشد و یادگیری بانک تجارت استان خوزستاندر سال 1390 تحقق یافته است.
4.شاخص های فرایندهای داخلی بانک تجارت استان خوزستاندر سال 1390 تحقق یافته است.
5.اهمیت معیارهای مالی ارزیابی عملکرد در بانک تجارت استان خوزستاننسبت به معیار های مشتری بیشتر می باشد.
6.اهمیت معیارهای مالی ارزیابی عملکرد در بانک تجارت استان خوزستاننسبت به معیا ر های فرآیند داخلی بیشتر میباشد.
7.اهمیت معیارهای مالی ارزیابی عملکرد در بانک تجارت استان خوزستاننسبت به معیارهای رشد ویادگیری بیشتر میباشد.
8-اهمیت معیارهای مشتری ارزیابی عملکرد در بانک تجارت نسبت به معیار فرایندهای داخلی بیشترمی باشد.
9- اهمیت معیارهای مشتری بانک تجارت نسبت به معیار رشد و یادگیری بیشتر می باشد.
10-اهمیت معیارهای فرایندهای داخلی بانک تجارت نسبت به معیار رشد و یادگیری بیشتر می باشد.
1-1-7قلمرو تحقیق :
1-1-7-7-1 قلمرو موضوعی:
قلمرو موضوعی این پژوهش محدود به شناخت معیار های ارزیابی عملکرد بانک تجارت استان خوزستان بر مبنای مدل روش ارزیابی متوازن و شناخت میزان اهمیت هر کدام از آنهامی باشد.
1-1-7-2 قلمرو مکانی:
قلمرو مکانی پژوهش محدود به بانک تجارت استان خوزستانمی باشد.
1-1-7-3قلمروزمانی:
قلمرو زمانی پژوهش محدود به سال 1390می باشد.
1-1-8 جامعه آماری و نمونه آماری:
جامعه آماری این تحقیق را دو گروه شکل می دهند1. روسا و معاونین و مسئولین واحدها وکارشناسان شعبه های بانک تجارت استان خوزستانو2.مشتریان یا همان مراجعین که دربانک حساب دارند. که از بین آنها نمونه ای با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شده است.
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
فرم در حال بارگذاری ...