۰٫۱۵۲
۳۱۱
۰٫۸۸۰
یکسان است
زن
۷۹
۳٫۰۸
۰٫۳۶۹
با توجه به جدول ۴-۱۷، سطح معناداری آزمون برای عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی کوچکتر از ۰۵/۰ میباشد. بنابراین بین عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی و جنسیت آنها، تفاوت معناداری در سطح ۹۵/۰ وجود دارد. به عبارتی دیگر، عملکرد آموزشی بین اعضای هیأت علمی مرد و زن یکسان نیست. با توجه به مقادیر میانگین، عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی مرد بالاتر از اعضای هیأت علمی زن میباشد.
سطح معناداری آزمون برای عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی بزرگتر از ۰۵/۰ میباشد. یعنی بین عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی و جنسیت آنها، تفاوت معناداری در سطح ۹۵/۰ وجود ندارد. به عبارتی دیگر، عملکرد پژوهشی بین اعضای هیأت علمی مرد و زن یکسان است.
همچنینی سطح معناداری آزمون برای عملکرد خدماتی اعضای هیأت علمی کوچکتر از ۰۵/۰ میباشد. بنابراین بین عملکرد خدماتی اعضای هیأت علمی و جنسیت آنها، تفاوت معناداری در سطح ۹۵/۰ وجود دارد. به عبارتی دیگر، عملکرد خدماتی بین اعضای هیأت علمی مرد و زن یکسان نیست. با توجه به مقادیر میانگین، عملکرد خدماتی اعضای هیأت علمی مرد بالاتر از اعضای هیأت علمی زن میباشد.
سطح معناداری آزمون برای عملکرد اعضای هیأت علمی بزرگتر از ۰۵/۰ میباشد. یعنی بین عملکرد اعضای هیأت علمی و جنسیت آنها، تفاوت معناداری در سطح ۹۵/۰ وجود ندارد. به عبارتی دیگر، عملکرد بین اعضای هیأت علمی مرد و زن یکسان است.
همچنین از سطر آخر جدول ۴-۱۷ مشخص است که، سطح معناداری آزمون برای میزان بهرهگیری اعضای هیأت علمی از شبکههای اجتماعی مجازی بزرگتر از مقدار ۰۵/۰ شده است. یعنی بین میزان بهرهگیری اعضای هیأت علمی از شبکههای اجتماعی مجازی و جنسیت آنها، تفاوت معناداری در سطح ۹۵/۰ وجود ندارد. و میزان بهرهگیری از شبکههای اجتماعی مجازی بین اعضای هیأت علمی مرد و زن یکسان است.
بررسی رابطه بین متغیرهای پژوهش با سن
الف) عملکرد
برای بررسی رابطه بین عملکرد و سن اعضای هیأت علمی، از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شده است. نتایج مربوط به این آزمون در جدول ۴-۱۸ ارائه شده است.
جدول۴-۱۸- نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه در مقایسه عملکرد با توجه به سن
متغیر
منبع
مجموع مربعات
درجه آزادی
میانگین مربعات
مقدار آماره F
سطح معناداری
عملکرد
بین گروهی
۱۰٫۶۶۴
۵
۲٫۱۳۳
۱۱٫۲۶۳
۰٫۰۰۱
درون گروهی
۵۸٫۱۳۳
۳۰۷
۰٫۱۸۹
فرم در حال بارگذاری ...