وبلاگ

توضیح وبلاگ من

الگوی هم پیوند ارتباطات بازاریابی به منظور ارتقاء ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری در صنعت مواد غذائی ایران- قسمت ۴۸

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

نمودار ۱۷-۲ : چارچوب ارتباطات بازاریابی فیل (Fill,2009)
بر این اساس سیستم تعدیل و اصلاح این الگو از طریق آژانسها و تحقیقات بازاریابی صورت گرفته و از این طریق بازخور لازم به الگو داده می شود.
مدل RABOSTIC برنامه ریزی IMC
این مدل برگرفته از نظرات پیکتون و برودریک (۲۰۰۳) بود، و نام این مدل از حروف اول اجزاء آن تشکیل شده است بعنوان مثال حرف R به عنوان حرف اول تحقیق و تحلیل گرفته شده و الی آخر که در نمودار ذیل بصورت کامل آمده است:

 

تحقیق و تحلیل[۱۸۳]
مخاطبان[۱۸۴]
بودجه بندی[۱۸۵]
اهداف[۱۸۶]
استراتژی[۱۸۷]
تاکتیکها[۱۸۸]
اجراء[۱۸۹]
کنترل[۱۹۰]

نمودار ۱۸-۲ مدل RABOSTIC (Pickton and Broderick,2005:14)
«مدل فرایند برنامه ریزی بر مبنای صفر [۱۹۱]IMC»
با توجه به اینکه شرایط بازار دائماً در حال تغییر و تحول می باشد، بکارگیری این مدل در این شرایط توصیه شده است(( Duncan ,2002:202 .این فرایند برنامه ریزی شامل تعیین اهداف و استراتژیها مبتنی بر شرایط موجود بازار (شرایط موجود به عنوان نقطه صفر مورد توجه قرار گرفته اند)میباشد . این فرایند شامل هشت گام برنامه ریزی است که بطور مساوی شامل برندهای B2B و B2C، شرکتها در اندازه های متفاوت و ارائه دهندگان خدمات، تولید کنندگان و سازمان های غیر انتفاعی می شود. این مراحل عبارتند از :
۱- تحلیل [۱۹۲]swot2 - تحلیل اهداف و روابط[۱۹۳] ۳- تعیین اهداف ارتباطات بازاریابی[۱۹۴] ۴- توسعه استراتژیها و اصول[۱۹۵] ۵- تعیین بودجه[۱۹۶] ۶- تعیین زمانبندی[۱۹۷] ۷- تست آمیخته ارتباطات بازاریابی [۱۹۸] ۸- ارزیابی اثربخشی[۱۹۹]
۱- تحلیل swot
۳- تعیین اهداف ارتباطات بازاریابی
۲- تحلیل اهداف و روابط
۴- توسعه استراتژیها و اصول
۵- تعیین بودجه
۶- تعیین زمانبندی
۷- تست آمیخته ارتباطات بازاریابی
۸- ارزیابی اثربخشی
نمودار ۱۹-۲ فرایند برنامه ریزی بر مبنای صفر) Duncan, 2002:202)
«مدل عمومی برنامه ریزی IMC»
این مدل براساس نظرات بلیچ و بلیچ می باشد که به مدل عمومی برنامه ریزی IMC شهرت یافته است که در نمودار ۲۰-۲ به شرح ذیل آمده است :
مرور و ارزیابی کلی برنامه ریزی
بازاریابی تعاملی
تعیین بودجه
تجزیه و تحلیل فرایند ارتباطات
تجزیه و تحلیل وضعیت برنامه ریزی ترفیع
تبلیغات
بازاربی مستقیم
فروش شخصی
روابط عمومی
ترویج فروش
توسعه و بهبود برنامه IMC
استراتژی و تکنیک لازم برای فروش شخصی
پایان نامه - مقاله - پروژه
استراتژی فروش شخصی
استراتژی و تاکنیک لازم برای بازاریابی مستقیم
استراتژی روابط عمومی
استراتژی ترویج فروش


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی اثر جاشیر بر خصوصیات فیزیکوشیمیایی و ارزیابی حسی و میکروبی ماست پروبیوتیک- قسمت ۷ارزیابی توسعه گردشگری با استفاده از مدل دلفی و AHP جهت ارائه یک استراتژی کارامد در شمال ایران (مطالعه موردی شهرستان رامسر)،- قسمت ۷ »
 
مداحی های محرم