وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی تطبیقی دیدگاه‌های آیت‌الله معرفت و آیت‌الله جوادی آملی در مباحثی از علوم قرآنی (اسباب نزول، محکم و متشابه، نسخ)- قسمت ۳۴

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

.فراهیدی، خلیل‌بن‌احمد، پیشین، ج‌۷، ص‌۳۹۷٫ ↑
.مصطفوی، سید حسن، پیشین، ج‌۱۲، ص‌۸۶٫ ↑
.طریحی، فخرالدین، مجمع البحرین، تحقیق احمد الحسینی، بیروت، مؤسسه الوفاء، الطبعه الثانیه، ۱۴۰۲ق، ج‌۵، ص‌۴۸۲٫ ↑
.سیوطی، جلال‌الدین عبدالرحمن، الإتقان فی علوم القرآن، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، قم، الرضی، الطبعه الثانیه، ۱۳۶۳‌ش، ص۱۰۶؛ حکیم، محمدباقر، علوم القرآن، النجف الأشرف، مؤسسه شهید المحراب لتبلیغ الاسلامی، الطبعه الاولی، ۱۴۲۶ق، ص۴۳٫ ↑
.رجبی، محمود، روش شناسی تفسیر قرآن، قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دوم، ۱۳۸۵ش، صص۱۴۴-۱۴۵٫ ↑
.راغب اصفهانی، حسین‌بن‌محمد، پیشین، ص۲۴۸؛ معرفت، محمدهادی، التمهید فی علوم القرآن، قم، مؤسسه النشر الإسلامی التابعه لجماعه المدرسین بقم المشرفه، الطبعه الثانیه، ۱۴۱۵ق، ج۳، ص۶٫ ↑
.راغب اصفهانی، حسین بن محمد، پیشین، ص۱۲۶٫ ↑
.همان، ص۲۴۸٫ ↑
.ازهری، محمد، تهذیب اللغه، تحقیق عبدالسلام هارون، محمدعلی نجار، بی‌تا، بی‌جا، ج۴، ص۱۱۱؛ جوهری، اسماعیل‌بن‌حماد، پیشین، ج۵، ص۱۹۰۱٫ ↑
.معرفت، محمدهادی، پیشین، ج۳، ص۶٫ ↑
.همان. ↑
.طباطبائی، سید محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، قم، مؤسسه النشر الإسلامی، بی‌تا، ج۳، ص۲۰٫ ↑
.سعیدی روشن، محمدباقر، علوم قرآن، بی‌جا، مؤسسه‌ی آموزشی و پژوهشی امام خمینی۶، دوم، ۱۳۷۹ش، ص۲۹۰؛ حکیم، محمدباقر، پیشین، ص۱۶۷٫ ↑
.حکیم، محمدباقر، پیشین، صص۱۶۷-۱۶۸٫ ↑
.فراهیدی، خلیل‌بن‌احمد، پیشین،ج۳، ص۴۰۴٫ ↑
.همان. ↑
.ازهری، محمدبن‌احمد، پیشین،ج۶، ص۹۲٫ ↑
.ابن‌فارس، پیشین،ج۳، ص۲۴۳٫ ↑
.جوهری، اسماعیل‌بن‌حمّاد، پیشین، ج۵، ص ۱۷۸۹٫ ↑
.راغب اصفهانی، حسین‌بن‌محمد، پیشین، ص۴۴۳؛ طریحی، فخر الدین، پیشین، ج۶، ص۳۴۹٫ ↑
.ابن‌منظور، محمدبن‌مکرم، پیشین، ج۱۳، ص۵۰۳٫ ↑
.زبیدی، محمد مرتضی، پیشین، ج۹،صص۵۰-۵۱٫ ↑
.قرشی، سید علی‌اکبر، قاموس قرآن، تهران، دار الکتب الإسلامیه، ۱۳۷۱ش، ج۴، ص۲٫ ↑
.سعیدی روشن، محمدباقر، پیشین، ص۲۹۲٫ ↑
.ر.ک: مرکز فرهنگ و معارف قرآن، علوم القرآن عند المفسرین، قم، مؤسسه‌ی‌ بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌‌ی علمیه‌‌ی قم)، دوم، ۱۳۸۶ش، ج۳، صص۱۴۷-۱۶۵؛ معرفت، محمدهادی، التمهید فی علوم القرآن، پیشین، ج۳، ص۸۳؛ سیوطی، جلال‌الدین عبدالرحمن، پیشین، ج۲، صص۲-۵؛ زرقانی، محمد عبدالعظیم، مناهل العرفان فی علوم القرآن، ترجمه‌‌ی محسن آرمین، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، اول، ۱۳۸۵ش، ج۲، ص۵۳۰-۵۳۳٫ ↑
.طبری، محمدبن‌جریر، جامع البیان عن تأویل آی القرآن، بیروت، دار الکتب العلمیه، سوم، ۱۴۲۰ ق، ج۳، ص۱۷۲؛ سیوطی، جلال‌الدین عبدالرحمن، پیشین، ج۳، ص۵٫ ↑
.طبری، محمدبن‌جریر، پیشین، ج۳،ص۱۷۲٫ ↑
.همدانی، قاضی عبدالجبار، متشابه القرآن، تحقیق محمد عدنان زرزور، دار التراث، قاهره، بی‌تا؛ ابن‌شهرآشوب مازندرانی، ابوجعفر محمدبن‌علی، متشابه القرآن و مختلفه، تحقیق علامه شهرستانی، قم، انتشارات بیدار، اول، ۱۴۱۰ق، ص۷٫ ↑
.طوسی، ابوجعفر محمدبن‌الحسن، تبیان الجامع لعلوم القرآن، مکتب الإعلام الإسلامی، ۱۴۰۹ق، ج۱، ص۱۰٫ ↑
.همان، ج ۲، ص۳۹۵٫ ↑
.زمخشری، محمدبن‌عمر، پیشین، ج۱، ص۳۳۷٫ ↑
.ابن‌شهرآشوب مازندرانی، ابوجعفر محمدبن‌علی، پیشین، ص۲٫ ↑
.ابن‌رشد، فلسفه‌ ابن‌رشد، منشورات دارالآفاق الجدیده، بیروت، ۱۴۰۷ق، ج۱، ص۳۳۷٫ ↑
.رازی (فخرالدین)، ابوعبدالله محمدبن‌عمر، مفاتیح الغیب (تفسیر کبیر)، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، سوم، ۱۴۲۰ق، ج۷، صص۱۳۸-۱۳۹٫ ↑
.ابن‌تیمیه، مجموعه الرسائل الکبری، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، الطبعه الثانیه، ۱۳۹۲ق، ج۲، ص۸٫ هم‌چنین ر.ک: میرمحمدی زرندی، سید ابوالفضل، تاریخ و علوم قرآن، قم، دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه‌ی‌ مدرسین حوزه‌ی‌ علمیه‌ی‌ قم، یازدهم، ۱۳۷۷ش، ص۲۹۲٫ ↑
.زرکشی، بدرالدین محمدبن‌عبدالله، البرهان فی علوم القرآن، تحقیق عبدالرحمن مرعشی و حمدی ذهبی و ابراهیم عبدالله کردی، بیروت، دار المعرفه، ۱۴۱۰ق، ج۲، ص۸۰٫ ↑
.صدر المتألهین (ملاصدرا)، محمدبن‌ابراهیم، تفسیر ملاصدرا، قم، انتشارات بیدار، ۱۳۶۶ش، ص۱۲۸٫ ↑
.صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)، محمدبن‌ابراهیم، مسائل القدسیه-متشابهات القرآن، مشهد، انتشارات دانشکده‌ی الهیات و معارف اسلامی مشهد، ۱۳۹۲ق، ص۹۷٫ ↑
.فیض کاشانی، محمدبن‌مرتضی (محسن)، الصافی فی تفسیر القرآن، انتشارات اسلامیه، ۱۳۳۶ش،ج۱، ص۲۴۶٫ ↑
.طباطبائی، سیدمحمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن،پیشین، ج۳، ص۲۱٫ ↑
.همان، ص۴۱٫ ↑
.حکیم، محمدباقر، پیشین، ص۱۷۱٫ ↑
.همان، ص۱۷۴٫ ↑
.صبحی صالح، المباحث فی علوم القرآن، قم، منشورات دارالکتب الإسلامی، الطبعه الخامسه، بی‌تا، ص۲۸۲٫ ↑
.شاکر، محمدکاظم، علوم قرآنی، قم، دانشگاه قم، اول، ۱۳۸۷ش، ص۲۳۳٫ ↑


فرم در حال بارگذاری ...

« شاخصه های الگوی مسکن پایدار (با تاکید بر نقش عرصه های گروهی در پایداری اجتماعی مجتمع های مسکونی) درمشهد- قسمت ۲۶تلفیق-تکنیک-تحلیل-پوششی-داده‌ها-DEA-با-کارت-امتیازی-متوازن-BSC-برای-ارزیابی-و-مقایسه-عملکرد-شعب-بانک-تجارت- قسمت ۱۶ »
 
مداحی های محرم