وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی اثر کیفیت خدمات داخلی بر وفاداری مشتریان با استفاده از مدل زنجیره سود خدمات- قسمت ۲۴

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

 

 

بیش از ۵/۲ میلیون

 

۷

 

۴/۲

 

۱۰۰

 

 

 

کل

 

۲۸۸

 

۱۰۰

 

 

 

 

 

منبع: یافته­های تحقیق

۴-۳- شاخص­ های توصیفی

در محاسبه­های آماری لازم است تا ویژگی­ها و موقعیت کلی داده ­ها تعیین شوند. میانگین، میانه و نما آماره­ های مرکزی هستند که در این مواقع مورداستفاده قرار می­گیرند. در داده ­های اسمی و رتبه­ای از میانه و نما بیش­تر استفاده می­ شود، درحالی‌که در داده ­های کمی میانگین بهترین شاخص توصیفی است. با توجه به اینکه در این تحقیق از طیف ۵ گزینه­ای لیکرت استفاده شده است، بنابراین مقادیر میانگین در بازه ۱ تا ۵ خواهد بود. از طرف دیگر به‌منظور نمایش میزان تغییرات و نوسانات مقادیر یک متغیر می­توان از آماره­ های پراکندگی استفاده کرد. آماره­ های پراکندگی سعی دارند میزان گستردگی و پراکنش مشاهدات را اندازه ­گیری کنند. یکی از مهم­ترین آماره­ های پراکندگی برای تحلیل­های آماری انحراف معیار است. دو آماره مهم دیگر برای نمایش توزیع مقادیر یک متغیر ضریب چولگی و ضریب کشیدگی هستند. اگر توزیعی از حالت تقارن خارج شود، چوله است. ضریب چولگی پارامتری است که این حالت را به‌صورت یک اندازه نشان می­دهد. توزیعی که در آن سه آماره مرکزی یعنی میانگین، میانه و نما بر هم منطبق باشند، توزیع متقارنی خواهد بود که ضریب چولگی­ آن صفر است. اگر میانگین بزرگ­تر از میانه باشد، چولگی به راست و ضریب چولگی مثبت خواهد بود و برعکس. ضریب کشیدگی نیز بلندی توزیع داده را با یک توزیع نرمال مقایسه می­ کند. بنابراین هر چه ضریب کشیدگی عددی بزرگ­تری باشد، مفهوم آن این است که افراشتگی توزیع داده نسبت به توزیع نرمال بیش­تر است و برعکس. به‌طورکلی اگر ضرایب چولگی و کشیدگی در بازه ۲+ تا ۲- قرا نگیرند نرمال بودن توزیع داده ­ها رد می­ شود. در جدول (۴-۷) مهم­ترین شاخص­ های توصیفی برای متغیرهای پژوهشی آورده شده است. مطابق این جدول ضرایب چولگی و کشیدگی متغیر­ها در بازه ۲+ تا ۲- قرار گرفته‌اند بنابراین متغیرهای این تحقیق دارای توزیع نرمال هستند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول (۴-۷): شاخص­ های توصیفی متغیرهای پژوهش

 

 

متغیر

 

میانگین

 

انحراف معیار

 

ضریب چولگی

 

ضریب کشیدگی

 

 

 

کیفیت خدمات داخلی

 

قابلیت اعتماد

 

۵۷۹۹/۳

 

۹۶۴۴۷/۰

 

۴۰۳/۰-

 

۵۴۶/۰-

 

 

 

همدلی

 

۶۱۱۴/۳

 

۹۲۰۳۷/۰

 

۳۵۵/۰-

 

۴۰۹/۰-

 

 

 

پاسخگویی

 

۴۰۰۶/۳

 

۸۶۹۴۴/۰

 

۱۰۲/۰-

 

۱۱۵/۰-


فرم در حال بارگذاری ...

« شناسایی اجزای مدل کسب‌وکار الکترونیکی در صنعت گردشگری و کاربرد آن در ایران- قسمت ۱۶مطالعه تاثیر رهبری استراتژیک،توسط منابع انسانی ومنابع مالی برپیاده سازی برنامه های کوتاه مدت وبلند مدت استفاده از زغال سنگ درصنایع- قسمت ۱۶ »
 
مداحی های محرم