وبلاگ

توضیح وبلاگ من

ترکیب وب سرویس‌ها مبتنی بر معیار‌های کیفیت سرویس‌ با استفاده از رویکرد فرا مکاشفه‌ای- قسمت ۱۲

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

 

 

زمان پاسخگویی

 

۰.۲

 

 

 

زمان تأخیر

 

۰.۲

 

 

 

قابلیت اطمینان

 

۰.۲

 

 

 

دسترس پذیری

 

۰.۲

 

 

 

نرخ موفقیت

 

۰.۲

 

 

 

در ادامه هر یک از وزن‌های تعیین شده توسط کاربر در مجموع ارزش ترکیب هر یک از معیار‌های کیفیت سرویس که بی مقیاس شده‌اند ضرب می‌شوند که حاصل آن در جدول ۳-۷ آمد است.
جدول ۳-۷ : مجموع ارزش نهایی هر یک از معیارهای کیفیت سرویس در یک سرویس مرکب

 

 

معیار کیفی

 

زمان پاسخگویی (میلی ثانیه)

 

زمان تأخیر (میلی ثانیه)

 

قابلیت اطمینان (درصد)

 

دسترس پذیری (درصد)

 

نرخ موفقیت (درصد)

 

 

 

مقدار بی مقیاس شده

 

۰.۰۸۴۸۴۸

 

۰.۱

 

۰.۰۷۰۹۸۴

 

۰.۰۵۷۷۲۶

 

۰.۰۳۹۳۳۲

 

 

 

در جدول فوق هر ستون نمایانگر مجموع ارزش معیار کیفی بی مقیاس شده در یک ترکیبی از سرویس‌ها ضرب در وزن‌های تعیین شده توسط کاربر می‌باشد.
در نهایت مقادیر بدست آمده را با یکدیگر جمع نموده تا میزان برازندگی سرویس مرکب مورد نظر بدست آید. در نتیجه میزان برازندگی سرویس مرکب برابر است با ۰.۳۵۲۸۹
۳-۵ رویکرد‌های فرا مکاشفه‌ای
در این تحقیق برای بهینه سازی انتخاب و ترکیب وب سرویس‌ها و به حداکثر رساندن رضایت کاربران برای برآورده سازی نیاز‌های عملیاتی و غیرعملیاتی از رویکرد‌های فرا مکاشفه‌ای استفاده شده است. این رویکرد‌ها به گونه هوشمند عمل می‌کنند و با جابه‌جا کردن جمعیت‌های متنوع که همان ترکیبی از وب سرویس‌ها می‌باشد در یک زمان معقول ترکیب و انتخاب کارایی از آن‌ ها را در اختیار ما قرار می‌دهند در این تحقیق سه رویکرد فرا مکاشفه‌ای ژنتیک، رقابت استعماری و جریان آب توسعه داده شده است. در ادامه این فصل هر یک از این رویکردها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
دانلود پایان نامه
۳-۵-۱ نمایش جواب مسئله
در روش‌های فرا مکاشفه‌ای عموماً نخستین گام در حل یک مسئله تعیین نحوه نمایش جواب در رویکرد است. هر یک از جواب‌های نمایش داده شده در این تحقیق از تعدادی سرویس انتزاعی تشکیل شده است که می‌توانیم به هر یک از این سرویس‌های انتزاعی یک عدد حقیقی نسبت دهیم که هر یک از این اعداد نشان دهنده شماره سرویس واقعی برای آن سرویس انتزاعی انتخاب شده است شکل ۳-۵ یک جواب از مسئله است که از ۶ سرویس انتزاعی تشکیل شده است و هر یک از سرویس‌های انتزاعی شامل ۷ سرویس واقعی می‌باشد که عملکرد‌‌های مشابه اما معیار‌های کیفی متفاوت دارند.


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی تاثیر کیفیت سود حسابداری بر ریسک نقدینگی شرکت در بازار بورس اوراق بهادار تهران- قسمت ۴بررسی رابطه متقابل دین و اقتصاد- قسمت ۶ »
 
مداحی های محرم