وبلاگ

توضیح وبلاگ من

شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران- قسمت ۱۰

 
تاریخ: 20-07-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۷-۳٫ حفظ وضع موجود، عدم تغییر در میزان فعالیت‏ها و سرمایه‏گذاری شرکت‏ هدف اصلی این مدل­یافتن زمینه فعالیت‏هایی است که از جذابیت بیشتری برخوردار باشد و شرکت نیز توانایی آن را داشته باشد.
هدف اصلی این مدل­ یافتن زمینه فعالیت­هایی است که از جذابیت بیشتری برخوردار باشد و شرکت نیز توانایی آن را داشته باشد.
در حقیقت نتیجه مدل این خواهد بود که مشخص می‏شود اگر برای فعالیتی جذابیت‏ وجود دارد و درعین‏حال توانمندی در شرکت موجود است باید استراتژی توسعه و گسترش را مدنظر قرار داد. اگر برای فعالیتی نه جذابیت وجود دارد و نه توانمندی، باید استراتژی حذف­ یا ادغام را اتخاذ نمود. اگر برای فعالیتی جذابیت و فرصت محیطی فراهم است ولی توانمندی داخلی وجود ندارد باید استراتژی بهبود توانمندی را اتخاذ نمود. اگر برای فعالیتی جذابیت و فرصت محیطی فراهم نیست اما توانمندی در شرکت وجود دارد باید استراتژی ایجاد جذابیت و فرصت محیطی را دنبال نمود. ( دهکردی و لطف الله، ۱۳۷۸) نمایشگر ۲-۲ این مطلب را بیان می­ کند.
دانلود پروژه
نمایشگر ۲-۲
بالا
متوسط
میزان جذابیت بازار

 

کوشش همه جانبه برای سزمایه گذاری و حفظ فعالیت­ها رشد در زمینه ­های انتخاب شده ورود جدی به بازار
حفظ برتری شرکت از طریق رشد در زمینه ­های انتخاب شده توسعه در زمینه ­های انتخاب شده توسعه محدود فعالیت­ها/ عقب
نشینی
بهره برداری محدود از امکانات بهره برداری همه جانبه از امکانات/ عقب نشینی کاهش زیان­ها

توانمندی شرکت
پایین
متوسط
بالا
نمایشگر ۲-۲ مدل GE
منبع: علی احمدی، ۱۳۸۲، ۲۹۴
۳-۵-۳-۲ مدل SWOT
این مدل دربرارنده فهرستی از نقاط قوت و ضعف سازمان است که از راه تجزیه و تحلیل منابع و توانایی­های سازمان تعیین می­ شود، همچنین فهرستی از فرصت­ها و عملیاتی که بر اساس­ یک تجزیه و تحلیل محیطی مشخص می­ شود. (استیسی، ۱۳۸۱) تجزیه و تحلیل SWOT­یکی از ابزارهای مهم مدیریت استراتژیک جهت تطابق نقاط ضعف و قوت درونی با فرصت­ها و تهدیدات بیرونی است. تجزیه و تحلیل SWOT روش تحلیلی نظام­یافته‌ای را برای شناسایی این عوامل و انتخاب استراتژی‌ای که بهترین تطابق را بین آن­ها ایجاد کند، ارائه می­نماید.(فیشر، ۱۹۸۹) از دیدگاه این مدل­یک استراتژی مناسب، قوت‌ها و فرصت‌ها را به حداکثر و ضعف‌ها و تهدیدها را به حداقل ممکن می‌رساند. برای این منظور نقاط قوت و ضعف درونی و فرصت‌ها و تهدیدهای بیرونی در چهار حالت کلی SO، WO، ST، WT به هم پیوند داده شده، گزینه‌های استراتژی خلق و انتخاب می‌شوند.(هریسون و همکاران، ۱۳۸۲) این مدل درنمایشگر ۳-۲ نشان داده شده است.

 

نقاط ضعف- W نقاط قوت-S  
استراتژی­ های WO استراتژی­ های SO فرصتها- O


فرم در حال بارگذاری ...

« رابطه میان رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان(مورد مطالعه شرکت های بیمه شهرستان رشت)- قسمت ۳۷بررسی اشتباه در حقوق کیفری ایران(حال و آینده)- قسمت ۴ »
 
مداحی های محرم