Komarraju, M. & Karau, S. J. (2005). The relationship between the big five personality traits and academic motivation. Personality and Individual Differences, 39: 557-567.
Kumar, M. (2014). Health Psychology. ICSSR Indian Psychological Abstracts and Reviews, 16(1&2).
Lambert VA, Lambert CE, Petrini M, Li XM, Zhang YJ. Workplace and personal factors associated with physical and mental health in hospital nurses in China. Nurs Health Sci 2007;9(2):120-6.
Maddi S R. Khoshaba D & et al. (2002) The Personality Construct of Hardiness II. Relationships with Comprehensive Tests of Personality and Psychopathology. Journal of Research in Personality. 36. 72-85.
Maddi, S. R. (2006). Hardiness: The courage to grow from stresses. Journal of Positive Psychology, 1: 160-168.
Maddi, S. R., & Khoshaba, D. M. (2005). Resilience at work: How to succeed no matter what life throws at you. New York: Amacom.
McEwan W. Spirituality in nursing: what are the issues? Orthop Nurs. 2004;23(5):321-6.
Mitchell DL, Bennett MJ, Manfrin-Ledet L. Spiritual development of nursing students: developing competence to provide spiritual care to patients at the end of life. J Nurs Educ. 2006;45(9):365-70.
Ong, A. D. Edwards, L.M., & Bergemen, C.S. (2006). Hope as a source of resilience in later adulthood. Journal of Personality and Individual Differences, 41: 1263-1273.
Peterson, C., & Barrett, L.C. (1987). Explanatory style and academic performance among university freshmen. Journal of Personality and Social Psychology, 53, 603-607.
Petri, H. L. (1996). Motivation, Theory, research and application (Forth Edition). London: Bookseller Publishing Company.
Piedmont RL. Does spirituality represent the sixth factor of personality spiritual Transcendence and the five factor model? Journal of personality 1999; GY (6):685–۱۰۱۳٫
Quinn, D. P., & Duchworth, A. L. (2006). Happiness and academic achievement: Evidence for reciprocal causality. New York: Amacon.
Seligamn, M.E.P., Nolen-Hosema, S., Thornton, N., & Thornton, K. M. (1990). Explanatory style as a mechanismof disappointing athletic performance. Psychological Science, 1. 143-146.
Shakarami, M., Davarniya, R., & Zahrakar, K.(2012) The predictive role of psychological capital, psychological hardiness and spiritual intelligence in students’ psychological well-being.
Sheard, M., & Golby, J. (2007). Hardiness and undergraduate academic study: The moderating role of commitment. Journal of Personality and Individual Differences, 35: 579-588.
Snyder, C. R., & Tsukasa, K. (2005). The relationship between hope and subjective well-being: Reliability and validity of the dispositional hope scale, Japanese version. Japanese Journal of Psychology, 76(3): 227-234.
Snyder, C.R. (2000). Hand book of hope. NewYork: Academic Press.
Terry, D. (1994). Determinants of coping the roleof stable and situational factor. Journal of Personality and Social Psychology, 66, 895-910.
Tohver, G. C. (2014). Blame Recovery: Modeling the Effects Of Personality, Religious-spiritual Belief, and Gender On Blame Attributions and Psychological Wellbeing After A Failed Romantic Relationship.
Vaughan, F. (2003). What is spiritual intelligence? Journal of humanistic psychology. 42, (2(.
Vogt DS, Rizvi SL, Shipherd JC, Resick PA. Longitudinal investigation of reciprocal relationship between stress reactions and hardiness. Pers Soc Psychol Bull. 2008;34(1):61-73.
Volpe, N., & Levin, R. (1998). Attributional style, dreaming and depression. Personality and Individual Differences, 25. 1059-1067.
Wagerman, S. A., & Funder, D. C. (2007). Acquaintance reports of personality and academic achievement: A case of conscientiousness. Journal of Research in Personality, 41: 221-229.
Walker MJ. The effects of nurses’ practicing of the HeartTouch technique on perceived stress, spiritual wellbeing, and hardiness. J Holist Nurs. 2006;24(3):164-75.
Walt V, Alletta E. A descriptive and exploratory study towards a spiritual intelligent transitional Model of organizational communication University of South Africa. J Nurs Res 2006; 35(2):273-80.
Wong KF, Yau SY. Nurses’ experiences in spirituality and spiritual care in Hong Kong. Appl Nurs Res.2010;23(4):242-4.
Yang KP. The spiritual intelligence of nurses in Taiwan. J Nurs Res. 2006;14(1):24-35.
Zohar, D., Marshall, I. (2000). SQ: Connecting with our spiritual intelligence. New York: Bloomsbury, Publishing House.
پیوست
پرسشنامه
پرسشنامه ی سبک های اسنادی(ASQ)
پاسخگوی محترم با تشکر از همکاری شما لطفاً:
هر یک از موقعیت ها را بخوانید و به روشنی تصور کنید آن موقعیت در مورد شما اتفاق افتاده است.
درباره باورتان در ارتباط با علت موقعیت اتفاق افتاده تصمیم بگیرید.
این علت را در جای خالی تعبیه شده بنویسید.
به سه سوال مربوطه با علامت زدن دور عددی که بیانگر باورهای شماست پاسخ دهید.
به موقعیت بعدی بروید.
موقعیت: دوستی را ملاقات می کنید که شما را به خاطر ظاهرتان تحسین می کند.
علت اصلی این رویداد چیست ؟
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
علت تعریف و تمجید دوستتان از شما بخاطر چیزی در خود شماست یا دیگران و شرایط خاص باعث آن شده اند؟
بخاطر خودم می باشد . ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ بخاطر دیگران و شرایط رخ داده است .
در آینده زمانی که شما با دوستتان هستید این علت مجدداً رخ خواهد داد؟
همیشه اتفاق خواهد افتاد. ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
چنین علتی تنها در تعامل با دوستانتان تأثیر می گذارد یا همچنین در دیگر حوزه های زندگی تان تأثیر می گذارد.
در همه موقعیت ها تأثیر می گذارد . ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ تنها در این موقعیت خاص تأثیر می گذارد.
فرم در حال بارگذاری ...